RC_Andreas
Administrator
Το Qrator, η δωρεάν ηλεκτρονική (web και mobile) πλατφόρμα, που συνδέει τους δημιουργικούς ανθρώπους σε ολόκληρο τον πλανήτη, είναι live και ανοιχτό στο κοινό.
Η πλατφόρμα, οι λειτουργίες και η φιλοσοφία της, παρουσιάστηκαν επισήμως για πρώτη φορά, σε μία συνέντευξη τύπου που διοργανώθηκε στην Αθήνα.
Ο Νικόλας Ιωαννίδης ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος του Qrator, μιλώντας για το εγχείρημα, δήλωσε σχετικά: «Πρόκειται για μια παγκόσμια, δημιουργική κοινότητα, που αποτελείται από ταλαντούχους δημιουργούς και το κοινό τους. Το Qrator εφαρμόζει πετυχημένους μηχανισμούς κοινωνικής δικτύωσης, που εξασφαλίζουν υψηλό επίπεδο διάδρασης μεταξύ των μελών της. Τη γέννηση και ανάπτυξη της ανερχόμενης δημιουργικής κοινότητας του Qrator, συμβολίζουμε με μια σπείρα. Είναι η σπείρα που σχηματίζεται από τα ονόματα ιδρυτικών μελών, μεταξύ των οποίων και δημιουργών από όλο τον κόσμο. Έχουμε ένα πολύ ευρύ φάσμα από δημιουργούς. Δημιουργούς που φτιάχνουν ποδήλατα στο Σαν Φρανσίσκο, κεραμίστες από τη Μεγάλη Βρετανία, bakers από το Brooklyn, street artists από την Αθήνα, εικονογράφους από τη Γαλλία και πολλούς άλλους».
Το Qrator δίνει δωρεάν βήμα στους δημιουργικούς επαγγελματίες να παρουσιάσουν τη δουλειά τους, ενισχύοντας το ψηφιακό τους αποτύπωμα και άρα το brand τους, με ένα μοναδικό και φιλικό προς το χρήστη τρόπο. Έτσι, αυξάνουν τις ευκαιρίες διάθεσης των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προσφέρουν.
Στο Profile του ένας δημιουργός αναρτά μία κεντρική φωτογραφία, το avatar του, το διακριτικό του τίτλο, τη περιοχή στην οποία βρίσκεται, ένα σύντομο βιογραφικό, λέξεις κλειδιά για να τον βρίσκουν πιο εύκολα, συνδέει τα κοινωνικά δίκτυα στα οποία έχει λογαριασμό, την ιστοσελίδα του. Ένα post μπορεί να συνδυάζει πολλαπλές πηγές (Instagram, YouTube, Tumblr, Vimeo, HardDrive, Web κ.α.), προσφέροντας έτσι πιο ζωντανό, διαδραστικό περιεχόμενο. Στο Work ο δημιουργός μπορεί να αναρτήσει περιεχόμενο γύρω από τα προϊόντα, τις υπηρεσίες που παρέχει, την ταυτότητα και τη φιλοσοφία του, τη μέθοδό του, τα εργαλεία, τα υλικά, τους συνεργάτες, το χώρο του.
Στο Culture μπορεί να δείξει την κουλτούρα του, αναρτώντας οπτικοακουστικό περιεχόμενο που τον ορίζει. Να επικοινωνήσει δηλαδή στην κοινότητα, αυτό, που ο Αμερικανός marketer Simon Sinek περιγράφει ως το συναίσθημα, το γιατί κάνει αυτό που κάνει, το Brand DNA του. Τα μέλη της κοινότητας μπορούν να τον ακολουθήσουν κάποιον επαγγελματία, να συνδεθούν μαζί του και να ανταλλάξουν ιδιωτικά μηνύματα.
Αλλά στο Qrator δεν παρουσιάζονται μόνο επαγγελματίες δημιουργοί, μπορεί ο καθένας να φτιάξει περιεχόμενο. «Πιστεύουμε ότι η δημιουργία είναι η κινητήρια δύναμη του αύριο. Πιστεύουμε επίσης ότι η δημιουργικότητα δεν είναι ένα χάρισμα για τους λίγους. Πιστεύουμε ότι όλοι μέσα μας κρύβουμε ένα δημιουργό» συμπλήρωσε ο Νικόλας Ιωαννίδης. «Για να καλλιεργήσουμε μία δημιουργική κοινότητα πρέπει να δώσουμε τη δυνατότητα σε όλους να εκφράσουν αυτή την πλευρά τους. Στο Qrator μπορούμε όλοι να αναρτήσουμε τα οπτικοακουστικά μας ερεθίσματα. Είμαστε δημιουργοί ερεθισμάτων για τους δημιουργούς, και το Qrator λειτουργεί σαν ένας ενισχυτής έμπνευσης».
Το Qrator είναι μία ελληνική ιδέα, που βρήκε πολύ γρήγορα υποστηρικτές παγκοσμίως. Ως επιχείρηση, ιδρύθηκε το Νοέμβριο του 2011 στην Αγγλία και χρηματοδοτήθηκε το Δεκέμβριο του 2014 από ξένους και Έλληνες επενδυτές. Συγκεκριμένα, από το PJ TechCatalyst, που διαχειρίζεται επενδυτικά κονδύλια της Τράπεζας Πειραιώς και του European Investment Fund, και ξένους angel investors από την Αμερική, την Αυστραλία και τον Καναδά. Ολόκληρη η λειτουργία και ανάπτυξη γίνονται από Έλληνες επαγγελματίες στα Χανιά και την Αθήνα.
Ο Νικόλας Ιωαννίδης μίλησε για τους άμεσους και μεσοπρόθεσμους στόχους, σε μια εντοπισμένη αγορά 3,5 εκατομμυρίων ανερχόμενων δημιουργών, και περίπου 350 εκατομμυρίων ανθρώπων που έχουν πάθος με τη δημιουργικότητα και την καινοτομία. «Άμεσος στόχος μας είναι να φτάσουμε μέχρι το τέλος του καλοκαιριού τους 1.500 δημιουργούς και 150.000 καταναλωτές δημιουργικού περιεχομένου. Στη συνέχεια όταν συγκεντρώσουμε μια κρίσιμη μάζα από μέλη, θα λανσάρουμε υπηρεσίες: (α) ευρέσεως ταλέντων, δηλαδή: ανοίγω ένα espresso bar και ψάχνω για baristas που κάνουν latte art, θα χρησιμοποιήσω εργαλεία στο Qrator για να βρω τους baristas και να τους προσλάβω (β) προώθησης και στατιστικών στοιχείων, που βοηθούν τους δημιουργούς να συνδεθούν περαιτέρω με το κοινό που τους ταιριάζει. Οι υπηρεσίες αυτές κατά περίπτωση, μπορεί να είναι και συνδρομητικού χαρακτήρα».
Κλείνοντας την ομιλία του, ο Νικόλας Ιωαννίδης παρουσίασε τη βασική ομάδα του Qrator, που τους τελευταίους μήνες εργάστηκε ακούραστα στα κέντρα επιχειρήσεων στο Λονδίνο, την Αθήνα και τα Χανιά, για το λανσάρισμά του. Η αρχή γίνεται από την Ελλάδα. Ακολουθούν Σαν Φρανσίσκο, Λος Άντζελες, Βερολίνο, Σύδνεϋ κι αμέσως μετά Νέα Υόρκη, Βαρκελώνη, Λονδίνο, Σαο Πάολο, Άμστερνταμ, Τόκυο, Παρίσι, Μιλάνο.