RC_Andreas
Administrator
Οι οικονομικές επιθέσεις με κακόβουλο λογισμικό ενάντια σε χρήστες Android αυξήθηκε κατά 3,25 φορές κατά τη διάρκεια του 2014.
Αυτό είναι το συμπέρασμα στο οποίο καταλήγει η έκθεση της Kaspersky Lab «Financial Cyberthreats in 2014». Όπως σημειώνεται στην εν λόγω έκθεση, μετά από μια αρχική μείωση τον Μάρτιο του 2014, οι ερευνητές της Kaspersky Lab παρατήρησαν σημαντική αύξηση στον αριθμό των επιθέσεων μέσω κακόβουλου λογισμικού Trojan-SMS κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους.
Μέσα στο 2014, τα προϊόντα της Kaspersky Lab για συσκευές Android απέτρεψαν συνολικά 2.317.194 οικονομικές επιθέσεις εναντίον 775.887 χρηστών παγκοσμίως. Οι περισσότερες από αυτές (2.217.979 επιθέσεις εναντίον 750.327 χρηστών) χρησιμοποιούσαν κακόβουλο λογισμικό Trojan-SMS, ενώ οι υπόλοιπες (99.215 επιθέσεις εναντίον 59.200 χρηστών) χρησιμοποιούσαν Trojan-Banker malware.
Παρά το γεγονός ότι η συμβολή των Trojan-Banker στο συνολικό όγκο των οικονομικών επιθέσεων ενάντια σε χρήστες Android είναι σχετικά μικρή, συνεχίζει διαρκώς να αυξάνεται. Κατά τη διάρκεια του έτους, τα προϊόντα της Kaspersky Lab εντόπισαν 20 διαφορετικά κακόβουλα προγράμματα Trojan-Banker. Ανάμεσά τους υπήρχαν μόνο τρεις βασικοί «πρωταγωνιστές»: τα Faketoken, Svpeng και Marcher.
Τα Svpeng και Marcher είναι ικανά να κλέβουν τα στοιχεία σύνδεσης σε ηλεκτρονικούς τραπεζικούς λογαριασμούς, καθώς και τα στοιχεία της πιστωτικής κάρτας, αντικαθιστώντας τα πεδία ταυτοποίησης mobile τραπεζικών λογαριασμών και app stores σε μια «μολυσμένη» συσκευή.
Το Faketoken έχει κατασκευαστεί με στόχο την υποκλοπή κωδικών mTAN, οι οποίοι χρησιμοποιούνται σε πολυπαραγοντικά συστήματα ελέγχου ταυτότητας, προωθώντας τους στους εγκληματίες. Αυτές οι τρεις «οικογένειες» αντιπροσώπευαν το 98,02% του συνόλου των επιθέσεων με Trojan-Banker.
Η επιστροφή των Trojan-SMS
Την άνοιξη του 2014, οι ερευνητές της Kaspersky Lab παρατήρησαν μια σημαντική μείωση του αριθμού των επιθέσεων με κακόβουλο λογισμικό Trojan-SMS. Ένας πιθανός λόγος για τη μείωση αυτή ήταν η εισαγωγή από παρόχους κινητής τηλεφωνίας στη Ρωσία (η κύρια πηγή της απειλής Trojan-SMS) της υπηρεσίας «Πληροφορίες Χρέωσης» (Advice of Charge). Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που ένας πελάτης (ή ένα Trojan-SMS) επιχειρεί να στείλει ένα μήνυμα σε έναν αριθμό ειδικής χρέωσης, ο πάροχος ειδοποιεί τον πελάτη πόσο θα κοστίσει η χρήση της υπηρεσίας και ζητά πρόσθετη επιβεβαίωση από το χρήστη.
Η πτωτική τάση σταμάτησε τον Ιούλιο και ακολούθησε μια σταθερή αύξηση στο υπόλοιπο του έτους. Η αύξηση επιταχύνθηκε το Δεκέμβριο, ο οποίος είναι παραδοσιακά ένας μήνας με ιδιαίτερα αυξημένες online αγορές και διαδικτυακές συναλλαγές, με τους εγκληματίες να βάζουν τα οικονομικά δεδομένα στο στόχαστρο.
Το πλήρες κείμενο της έρευνας ?Financial Cyberthreats in 2014?είναι διαθέσιμο στο Securelist.com.