Areti
VIP μέλος
Το ίντερνετ σαρώνει τις διαφημίσεις
Στην άκρη μπαίνουν πλέον οι εφημερίδες αφού το ίντερνετ έχει φέρει τα πάνω κάτω και στις διαφημίσεις
Τα «πάνω-κάτω» στην διαφημιστική αγορά των μέσων μαζικής ενημέρωσης φέρνει η αλματώδης διείσδυση του Διαδικτύου στην Αμερική. Το Ίντερνετ περνά πλέον δεύτερο, μετά την τηλεόραση, σε διαφημιστικά έσοδα, την ίδια ώρα που οι εφημερίδες διέρχονται ίσως την μεγαλύτερη κρίση στην ιστορία τους.
Τα συμπεράσματα αυτά περιλαμβάνονται στην ετήσια έκθεση «Παγκόσμια Αγορά Ψυχαγωγίας & Μ.Μ.Ε. 2010 ? 2014», της PricewaterhouseCoopers, η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής επιχειρηματικών υπηρεσιών.
Στις Η.Π.Α, το Διαδίκτυο ετοιμάζεται να πάρει τη θέση των εφημερίδων και να γίνει το δεύτερο μέσο με τα μεγαλύτερα διαφημιστικά έσοδα, μετά την τηλεόραση.
Η online αγορά διαφήμισης (χωρίς να συνυπολογίζονται οι διαφημίσεις στα κινητά), αναμένεται να φτάσει τα 34,4 δισ. δολάρια το 2014, από 24,2 δισ. που ήταν το 2009.
Στο μεταξύ, οι εφημερίδες δέχονται ολοένα και ισχυρότερα πλήγματα από την πτώση των διαφημιστικών τους εσόδων. Σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Εφημερίδων της Αμερικής (NAA), η έντυπη διαφήμιση μειώθηκε κατά 28,6% το 2009, φτάνοντας τα 24,82 δισ. δολάρια.
Η PricewaterhouseCoopers εκτιμά ότι η διαφήμιση στις εφημερίδες θα συρρικνωθεί περισσότερο, αποφέροντας μόλις 22,3 δισ. δολάρια μέχρι το 2014.
«Παρά το γεγονός ότι το Διαδίκτυο δεν απέφυγε εντελώς τις επιπτώσεις της ύφεσης, η πτώση του στις Ηνωμένες Πολιτείες δεν ήταν τόσο σοβαρή όσο στα υπόλοιπα μέσα» σημειώνει η έκθεση.
Τρεις είναι οι λόγοι που κάνουν το Διαδίκτυο το πιο δυναμικά αναπτυσσόμενο μέσο στις Η.Π.Α.: οι αλλαγές που επέρχονται στην καταναλωτική συμπεριφορά, η δυνητική «απογραφή» του περιεχομένου του Ίντερνετ και η αυξημένη ευρυζωνική διείσδυση.
Το 2005, η διείσδυση των ευρυζωνικών υπηρεσιών στα αμερικανικά νοικοκυριά διαμορφώθηκε στο 34%. Σήμερα υπολογίζεται ότι το 64% των νοικοκυριών διαθέτουν ευρυζωνική σύνδεση.
Καταλύτης για την εξάπλωση της ευρυζωνικής πρόσβασης στις Η.Π.Α. είναι το σχέδιο Ομπάμα των 7,2 δισ. δολ., που δίνει κίνητρα για την ανάπτυξη της ευρυζωνικότητας, καθώς και η αυξανόμενη διαθεσιμότητα των πακέτων «triple-play» (Ίντερνετ, τηλεόραση και τηλεφωνία).
Η έκθεση είναι ιδιαίτερα αισιόδοξη για την ανάπτυξη της διαφήμισης στα διαδραστικά μέσα (και ιδιαίτερα στις υπηρεσίες βίντεο -π.χ. YouTube- και ηλεκτρονικού ταχυδρομείου), προβλέποντας ότι θα φτάσει τα 6,6 δισ. δολάρια το 2014, από 4,7 δισ. δολ. που είναι σήμερα. Η συμβολή της ταχέως αναπτυσσόμενης διαδικτυακής τηλεόρασης, θα είναι καθοριστική.
Επιπλέον, η διαφημιστική αγορά στο χώρο της κινητής τηλεφωνίας «παίρνει τα πάνω της», ιδίως τώρα που τα ασύρματα δίκτυα αναβαθμίζονται και τα λεγόμενα «smartphones» (τύπου iPhone) κατακλύζουν την αγορά.
Στη Βόρεια Αμερική, οι διαφημίσεις στα κινητά αναμένεται να τετραπλασιαστούν τα επόμενα 4 χρόνια και από 414 εκατ. δολάρια που ήταν στο τέλος του 2009, να φτάσουν τα 1,6 δισ. το 2014.