Το να βάζει κανείς αντηλιακό στην παραλία είναι κάτι αυτονόητο. Αλλά πριν καθήσει στο τιμόνι του αυτοκινήτου; Και όμως, πρέπει να το κάνει, ιδίως αν πρόκειται να οδηγήσει πολλές ώρες στη διάρκεια της ημέρας, λένε οι ειδικοί.
Όπως γράφει η εφημερίδα «Νιου Γιορκ Τάιμς», οι περισσότεροι κατασκευαστές αυτοκινήτων εγκαθιστούν στο παρμπρίζ τζάμι που διηθεί όλο το φάσμα της επιβλαβούς υπεριώδους ακτινοβολίας του ηλίου.
Τα πλαϊνά και το πίσω παράθυρο, όμως, συνήθως φιλτράρουν μόνο την υπεριώδη ακτινοβολία Β, η οποία είναι υπεύθυνη για τα ηλιακά εγκαύματα και όχι την υπεριώδη ακτινοβολία Α, η οποία εισδύει βαθιά στο δέρμα και προκαλεί βλάβες που μπορεί να οδηγήσουν στον καρκίνο.
Σε μελέτη που δημοσιεύθηκε πέρυσι στην «Επιθεώρηση της Αμερικανικής Ακαδημίας Δερματολογίας», επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Σεντ Λούις εξέτασαν τους ιατρικούς φακέλους περισσοτέρων από 1.000 πασχόντων από δερματικούςκαρκίνους.
Οπως διαπίστωσαν, όσοι οδηγούσαν περισσότερο την ημέρα, είχαν μεγαλύτερες πιθανότητες να εκδηλώσουν δερματικό καρκίνο στην αριστερή πλευρά του σώματος και του προσώπου τους αυτή εκτίθεται περισσότερο στον ήλιο κατά την οδήγηση.
Στην πραγματικότητα, σε όσους είχαν κακόηθες μελάνωμα (είναι η πιο επιθετική μορφή καρκίνου του δέρματος), το 74% των όγκων είχαν αναπτυχθεί στην αριστερή πλευρά του σώματος.
Εφέτος τον Ιανουάριο, μια άλλη ερευνητική ομάδα δημοσίευσε στην ίδια επιθεώρηση μελέτη που είχε ανάλογο εύρημα. Ωστόσο, η μελέτη αυτή έδειξε επίσης πως η συσχέτιση είναι εντονότερη στους άντρες οδηγούς ίσως διότι οι γυναίκες χρησιμοποιούν συχνότερα αντηλιακά και επίσης διότι όποτε έχουν την ευκαιρία προτιμούν να γίνονται συνεπιβάτες αντί για οδηγοί.
Πηγή : ΤΑ ΝΕΑ