techne
Administrator
Η κοινή χρήση αρχείων είναι η ενέργεια αποστολής ενός ή περισσότερων αρχείων από έναν υπολογιστή σε άλλο. Θεωρητικά, είναι ένα απλό πράγμα. Η διαδικασία είναι αρκετά απλή και απλή εάν και οι δύο υπολογιστές εκτελούν το ίδιο λειτουργικό σύστημα. Όταν είναι διαφορετικά, τα πράγματα γίνονται λίγο περίπλοκα.
Σε αυτόν τον οδηγό, δείτε πώς να μοιράζεστε αρχεία μεταξύ Windows και Linux.
Κοινή χρήση αρχείων μεταξύ Windows και Linux
Υπάρχουν πολλοί τρόποι ρύθμισης παραμέτρων τόσο των Windows όσο και του Linux για κοινή χρήση αρχείων. Ωστόσο, στην περίπτωση αυτού του οδηγού, θα παρουσιάσω κυρίως πώς να ρυθμίσετε τις παραμέτρους του Linux για κοινή χρήση αρχείων. Για τη ρύθμιση παραμέτρων για τα Windows, θα παρουσιάσω μόνο τα απαραίτητα. Ας αρχίσουμε!
Κοινή χρήση αρχείων χρησιμοποιώντας φορητές συσκευές αποθήκευσης
Αυτός είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους και παραδοσιακούς τρόπους κοινής χρήσης αρχείων μεταξύ δύο υπολογιστών. Γενικά, περιλαμβάνει φορητά μέσα αποθήκευσης. Έχετε μια μονάδα flash USB; Φορητός HDD/SSD; Απλώς συνδέστε το στον υπολογιστή προέλευσης, αντιγράψτε τα δεδομένα στον φορητό χώρο αποθήκευσης και μοιραστείτε τα με τον υπολογιστή-στόχο σας.
Σε ορισμένα σενάρια όπου τα δεδομένα είναι πολύ μεγάλα για κοινή χρήση μέσω του δικτύου/διαδικτύου, αυτή είναι η καλύτερη λύση. Σε έναν επαγγελματικό χώρο εργασίας όπου τα terabyte δεδομένων πρέπει να μοιράζονται και να αποθηκεύονται, υπάρχουν φορητές συστοιχίες RAID για να κάνουν τη δουλειά.
Αν και είναι απλό και αποτελεσματικό, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε.
Κοινή χρήση αρχείων μέσω αποθήκευσης cloud
Η αποθήκευση στο cloud είναι ο τυπικός τρόπος κοινής χρήσης αρχείων σε αυτήν την εποχή του Διαδικτύου. Τα αρχεία μπορούν να μεταφορτωθούν και να ληφθούν σε οποιαδήποτε συσκευή με ένα σύγχρονο πρόγραμμα περιήγησης ιστού. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά διαφορετικά σημεία που πρέπει να θυμάστε εάν θέλετε να επιλέξετε αυτό το μονοπάτι.
Μερικοί από τους δημοφιλείς διαδικτυακούς αποθηκευτικούς χώρους cloud περιλαμβάνουν το Google Drive, το Dropbox, το OneDrive, το pCloud, το Box κ.λπ. Σχεδόν όλα προσφέρουν εύλογη ποσότητα χώρου αποθήκευσης στο cloud δωρεάν.
Κοινή χρήση αρχείων χρησιμοποιώντας φακέλους δικτύου
Εάν και οι δύο υπολογιστές βρίσκονται στο ίδιο δίκτυο, μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε. Σε αυτήν τη μέθοδο, ορισμένοι φάκελοι του μηχανήματος προέλευσης θα είναι διαθέσιμοι σε άλλα μηχανήματα.
Διαμόρφωση Linux
Για να απολαύσετε αυτήν τη δυνατότητα, πρέπει πρώτα να διαμορφώσετε τα συστήματα. Στην περίπτωση του Linux, το Samba είναι η τέλεια λύση. Το Samba είναι η τυπική σουίτα προγραμμάτων για λειτουργικά συστήματα UNIX/Linux για τυπική διαλειτουργικότητα των Windows. Ρίξτε μια ματιά στη Samba.
Το Samba είναι ένα δημοφιλές λογισμικό που μπορείτε να πάρετε από τα επίσημα repos πακέτων της διανομής σας. Για να εγκαταστήσετε το Samba, εκτελέστε την εντολή σύμφωνα με τη διανομή σας.
Για Debian/Ubuntu και παράγωγα.
Για το Fedora και τα παράγωγα.
Για Arch Linux και παράγωγα.
Για το openSUSE και τα παράγωγα.
Τώρα, ορίστε ένα όνομα χρήστη και έναν κωδικό πρόσβασης για το κοινόχρηστο στοιχείο Samba. Αυτή η εντολή πρέπει να εκτελεστεί με δικαιώματα root.
Για καλύτερη διαχείριση, είναι καλύτερο να έχετε έναν αποκλειστικό κατάλογο για την κοινή χρήση δεδομένων. Δημιουργήστε έναν ειδικό κατάλογο.
Ο νέος κατάλογος πρέπει να δηλωθεί στο αρχείο διαμόρφωσης Samba για να τον αναγνωρίσει και να τον χρησιμοποιήσει. Υπάρχουν επίσης μια χούφτα πρόσθετων τροποποιήσεων που πρέπει να γίνουν. Ανοίξτε το αρχείο διαμόρφωσης στο πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου της επιλογής σας.
Προσθέστε τις ακόλουθες γραμμές στο τέλος του αρχείου.
Αποθηκεύστε το αρχείο και βγείτε από το πρόγραμμα επεξεργασίας. Κάντε επανεκκίνηση την υπηρεσίας Samba για να τεθούν σε ισχύ οι αλλαγές.
Αυτό είταν! Η σάμπα πρέπει να λειτουργεί. Από τα Windows, χρησιμοποιήστε την εξερεύνηση αρχείων ή το πρόγραμμα περιήγησης και μεταβείτε στο όνομα κεντρικού υπολογιστή ή στη διεύθυνση IP του συστήματος Linux, ακολουθούμενη από το όνομα του φακέλου.
Ρύθμιση παραμέτρων των Windows
Στην περίπτωση των Windows, υπάρχουν δύο βήματα στη διαδικασία διαμόρφωσης.
Πρώτα, βεβαιωθείτε ότι είναι ενεργοποιημένες οι επιλογές "Ανακάλυψη δικτύου - Network Discovery" και "Κοινή χρήση αρχείων και εκτυπωτή". Μεταβείτε στις Ρυθμίσεις >> Δίκτυο και Διαδίκτυο >> Κέντρο δικτύου και κοινής χρήσης - Settings >> Network & Internet >> Network and Sharing Center..
Από την αριστερή πλευρά, κάντε κλικ στην επιλογή "Αλλαγή σύνθετων ρυθμίσεων κοινής χρήσης - Change advanced sharing settings.".
Από το νέο παράθυρο, ενεργοποιήστε την ανακάλυψη δικτύου - network discovery και την κοινή χρήση αρχείων και εκτυπωτών. Κάντε κλικ στην «Αποθήκευση αλλαγών - Save changes».
Τώρα, επιλέξτε το φάκελο για κοινή χρήση. Κάντε δεξί κλικ και επιλέξτε "Ιδιότητες - Properties".
Από το νέο παράθυρο, μεταβείτε στην καρτέλα "Κοινή χρήση - Sharing". Κάντε κλικ στο κουμπί «Κοινή χρήση - Share».
Τώρα, πρέπει να επιλέξετε ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στον φάκελο. Εάν θέλετε να είναι προσβάσιμο από οποιονδήποτε, επιλέξτε «Όλοι - Everyone» και κάντε κλικ στο «Προσθήκη - Add». Μόλις ολοκληρωθεί, κάντε κλικ στο «Κοινή χρήση - Share» για να επιβεβαιώσετε την ενέργεια.
Αυτό είταν! Ο φάκελος θα πρέπει να είναι διαθέσιμος από το μηχάνημα Linux στο δίκτυο. Για πρόσβαση στον κατάλογο, ανοίξτε το πρόγραμμα περιήγησης αρχείων σας και περιηγηθείτε στο "Δίκτυο - Network" από τις "Άλλες τοποθεσίες - Other Locations". Έτσι εμφανίζεται στο πρόγραμμα περιήγησης αρχείων Nautilus στο Ubuntu.
Κοινή χρήση αρχείων χρησιμοποιώντας το SyncThing
Υπάρχουν εργαλεία τρίτων που επιτρέπουν την κοινή χρήση αρχείων μεταξύ συσκευών. Αυτοί οι τύποι εργαλείων είναι γενικά cross-platform και προσφέρουν σταθερή ασφάλεια με κρυπτογραφημένη σύνδεση.
Σε αυτήν την ενότητα, θα παρουσιάσω το SyncThing. Το SyncThing συγχρονίζει αρχεία μεταξύ υπολογιστών σε πραγματικό χρόνο με ασφάλεια. Είναι δωρεάν λογισμικό ανοιχτού κώδικα που είναι διαθέσιμο για Windows, Linux, macOS, BSD και άλλα. Ρίξτε μια ματιά στο SyncThing.
Ας ξεκινήσουμε εγκαθιστώντας το SyncThing. Το SyncThing είναι επίσης διαθέσιμο στα προεπιλεγμένα repos πακέτων διαφόρων διανομών. Εκτελέστε την κατάλληλη εντολή σύμφωνα με τη διανομή σας.
Για Debian/Ubuntu και παράγωγα.
Για το Fedora και τα παράγωγα.
Για το openSUSE και τα παράγωγα.
Για CentOS/RHEL και παράγωγα.
Για άλλες πλατφόρμες, ανατρέξτε στη σελίδα λήψης SyncThing. Το προεπιλεγμένο αρχείο Linux TAR.GZ περιέχει μια φορητή έκδοση του SyncThing.
Μόλις εγκατασταθεί, εκκινήστε το SyncThing. Από εδώ και πέρα, τα βήματα θα είναι ως επί το πλείστον παρόμοια σε όλες τις πλατφόρμες. Το πρώτο βήμα είναι να ξεκινήσετε τον daemon SyncThing.
Στη συνέχεια, εκκινήστε τη διεπαφή ιστού SyncThing. Αυτός είναι ο κύριος πίνακας ελέγχου του SyncThing από τον οποίο θα γίνονται όλα.
Μετά την εκκίνηση, το πρώτο βήμα θα πρέπει να είναι η διασφάλιση της πρόσβασης στο SyncThing. Βεβαιωθείτε ότι έχετε διαμορφώσει ένα όνομα χρήστη και έναν κωδικό πρόσβασης για λόγους ασφαλείας. Από την επάνω δεξιά γωνία, μεταβείτε στις Ενέργειες >> Ρυθμίσεις - Actions >> Settings.
Μεταβείτε στην καρτέλα "GUI" και εισαγάγετε ένα όνομα χρήστη και έναν κωδικό πρόσβασης για έλεγχο ταυτότητας GUI. Επιλέξτε την επιλογή που ενεργοποιεί το HTTPS για GUI.
Μόλις αποθηκεύσετε τις αλλαγές, η ιστοσελίδα θα επαναφορτωθεί και θα ζητήσει έλεγχο ταυτότητας στη διεπαφή ιστού SyncThing.
Στη συνέχεια, ελέγξτε πώς μπορείτε να προσθέσετε/αφαιρέσετε φακέλους στο SyncThing για κοινή χρήση. Από τον πίνακα ελέγχου, μπορούμε να δούμε ότι υπάρχει ήδη διαμορφωμένος ένας προεπιλεγμένος φάκελος.
Για να προσθέσετε έναν φάκελο της επιλογής σας, κάντε κλικ στο «Προσθήκη φακέλου - Add Folder».
Δώστε στο φάκελο ένα αναγνωρίσιμο όνομα. Εισαγάγετε τη διαδρομή καταλόγου στο πεδίο "Διαδρομή φακέλου - Folder Path". Γενικά, αυτό είναι το μόνο που χρειάζεστε για να μοιραστείτε έναν φάκελο. Σημειώστε ότι ενδέχεται να μην λειτουργεί εάν ο χρήστης SyncThing που εκτελείται δεν έχει άδεια ανάγνωσης στον κατάλογο και τα αρχεία.
Ώρα να προσθέσετε την απομακρυσμένη επιφάνεια εργασίας. Χρειαζόμαστε το αναγνωριστικό συσκευής SyncThing της απομακρυσμένης επιφάνειας εργασίας για να το κάνουμε. Το αναγνωριστικό είναι διαθέσιμο από το Actions >> Show ID. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι το αναγνωριστικό συσκευής SyncThing της επιφάνειας εργασίας μου των Windows.
Για να το προσθέσετε στο Linux, κάντε κλικ στην επιλογή "Προσθήκη απομακρυσμένης συσκευής" στην κάτω δεξιά γωνία του πίνακα ελέγχου ιστού SyncThing.
Εισαγάγετε το αναγνωριστικό της συσκευής. Μπορείτε επίσης να ορίσετε χειροκίνητα ένα όνομα συσκευής.
Από την καρτέλα "Για προχωρημένους", μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι θα συμπιεστεί όλη η μεταφορά δεδομένων με τη συσκευή. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο για την αύξηση του αποτελεσματικού εύρους ζώνης.
Η επιφάνεια εργασίας πρέπει να εμφανίζεται στη λίστα των απομακρυσμένων επιτραπέζιων υπολογιστών.
Ας μοιραστούμε τον φάκελο που μόλις προσθέσαμε με το σύστημα των Windows. Κάντε κλικ στο φάκελο και επιλέξτε "Επεξεργασία - Edit".
Από την καρτέλα «Κοινή χρήση - Sharing», επιλέξτε την απομακρυσμένη επιφάνεια εργασίας - remote desktop που μόλις προσθέσαμε.
Στα Windows, πρέπει επίσης να προστεθεί το αναγνωριστικό συσκευής Linux SyncThing. Όταν το σύστημα Linux προσπαθεί να συνδεθεί, θα εμφανίσει το ακόλουθο αναδυόμενο παράθυρο στο σύστημα των Windows. Κάντε κλικ στο «Προσθήκη» για επιβεβαίωση.
Αποφασίστε πού θα αποθηκευτούν τα εισερχόμενα δεδομένα (στο μηχάνημα των Windows).
Ο συγχρονισμός πρέπει να ξεκινήσει. Ο χρόνος για την ολοκλήρωση του συγχρονισμού εξαρτάται από το εύρος ζώνης του δικτύου σας και την ποσότητα των δεδομένων που πρόκειται να συγχρονιστούν. Μόλις ολοκληρωθεί, θα δείτε ότι ο φάκελος επισημαίνεται ως "Ενημερωμένος" και στα δύο συστήματα.
Τελικές σκέψεις
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι κοινής χρήσης αρχείων μεταξύ υπολογιστών. Ποια μέθοδο θα επιλέξετε; Όλα στο είναι στο χέρι σας. Προσωπικά, η χρήση εργαλείων τρίτων είναι ο ευκολότερος τρόπος, καθώς αυτά είναι προσαρμοσμένα μόνο για αυτήν τη δουλειά. Για τους ειδικούς, το rsync είναι μάλλον προτιμότερο. Είναι ένα εργαλείο γραμμής εντολών με τόνους προσαρμογών και ισχυρή λειτουργικότητα. Δείτε πώς να χρησιμοποιήσετε το rsync για την αντιγραφή αρχείων.
Σε αυτόν τον οδηγό, δείτε πώς να μοιράζεστε αρχεία μεταξύ Windows και Linux.
Κοινή χρήση αρχείων μεταξύ Windows και Linux
Υπάρχουν πολλοί τρόποι ρύθμισης παραμέτρων τόσο των Windows όσο και του Linux για κοινή χρήση αρχείων. Ωστόσο, στην περίπτωση αυτού του οδηγού, θα παρουσιάσω κυρίως πώς να ρυθμίσετε τις παραμέτρους του Linux για κοινή χρήση αρχείων. Για τη ρύθμιση παραμέτρων για τα Windows, θα παρουσιάσω μόνο τα απαραίτητα. Ας αρχίσουμε!
Κοινή χρήση αρχείων χρησιμοποιώντας φορητές συσκευές αποθήκευσης
Αυτός είναι ένας από τους πιο συνηθισμένους και παραδοσιακούς τρόπους κοινής χρήσης αρχείων μεταξύ δύο υπολογιστών. Γενικά, περιλαμβάνει φορητά μέσα αποθήκευσης. Έχετε μια μονάδα flash USB; Φορητός HDD/SSD; Απλώς συνδέστε το στον υπολογιστή προέλευσης, αντιγράψτε τα δεδομένα στον φορητό χώρο αποθήκευσης και μοιραστείτε τα με τον υπολογιστή-στόχο σας.
Σε ορισμένα σενάρια όπου τα δεδομένα είναι πολύ μεγάλα για κοινή χρήση μέσω του δικτύου/διαδικτύου, αυτή είναι η καλύτερη λύση. Σε έναν επαγγελματικό χώρο εργασίας όπου τα terabyte δεδομένων πρέπει να μοιράζονται και να αποθηκεύονται, υπάρχουν φορητές συστοιχίες RAID για να κάνουν τη δουλειά.
Αν και είναι απλό και αποτελεσματικό, υπάρχουν μερικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε.
- Χωρητικότητα αποθήκευσης: Δεδομένα μεγαλύτερα από τη χωρητικότητα δεν μπορούν να αποθηκευτούν σε φορητό χώρο αποθήκευσης. Εάν συμβαίνει αυτό, τότε μπορείτε να χωρίσετε το αρχείο σε μικρότερα κομμάτια χρησιμοποιώντας λογισμικό διαχωρισμού αρχείων. Ίσως χρειαστεί να μετακινήσετε τα δεδομένα μέσω του φορητού αποθηκευτικού χώρου αρκετές φορές.
- Μέγεθος αρχείου: Εάν το μέγεθος του αρχείου είναι αρκετά μικρό και υπάρχουν πολλά από αυτά, ο ρυθμός μεταφοράς θα είναι αργός. Από την άλλη πλευρά, εάν το μέγεθος του αρχείου είναι γελοία μεγάλο, τότε θα είναι επίσης αργό.
- Σύστημα αρχείων: Το Linux και τα Windows διαθέτουν το δικό τους σύστημα αρχείων. Ενώ συστήματα αρχείων όπως το FAT (fat16, fat32, κ.λπ.) ή το NTFS είναι προσβάσιμα τόσο από Windows όσο και από Linux, τα συστήματα αρχείων ειδικά για το Linux (ext3, ext4, xfs, btrfs, κ.λπ.).
Κοινή χρήση αρχείων μέσω αποθήκευσης cloud
Η αποθήκευση στο cloud είναι ο τυπικός τρόπος κοινής χρήσης αρχείων σε αυτήν την εποχή του Διαδικτύου. Τα αρχεία μπορούν να μεταφορτωθούν και να ληφθούν σε οποιαδήποτε συσκευή με ένα σύγχρονο πρόγραμμα περιήγησης ιστού. Ωστόσο, υπάρχουν μερικά διαφορετικά σημεία που πρέπει να θυμάστε εάν θέλετε να επιλέξετε αυτό το μονοπάτι.
- Χωρητικότητα αποθήκευσης: Στην περίπτωση της διαδικτυακής αποθήκευσης cloud, η χωρητικότητα αποθήκευσης είναι μεγάλη ανησυχία. Οι δημοφιλείς αποθηκευτικοί χώροι cloud προσφέρουν δωρεάν περιορισμένο χώρο αποθήκευσης cloud. Εάν το αρχείο σας είναι μεγαλύτερο από αυτό, ίσως χρειαστεί να αγοράσετε επιπλέον χώρο αποθήκευσης στο cloud. Μπορείτε επίσης να χωρίσετε το μεγάλο αρχείο σε πολλά μικρά.
- Εύρος ζώνης: Αυτή είναι η δεύτερη μεγαλύτερη ανησυχία όσον αφορά την αποθήκευση στο cloud. Εάν η σύνδεση στο διαδίκτυο που χρησιμοποιείτε είναι αργή, τότε ο χρόνος μεταφόρτωσης/λήψης του αρχείου θα διαρκέσει αρκετό χρόνο. Εάν χρησιμοποιείτε μια μετρημένη σύνδεση, μπορεί να σας κοστίσει πολύ.
Μερικοί από τους δημοφιλείς διαδικτυακούς αποθηκευτικούς χώρους cloud περιλαμβάνουν το Google Drive, το Dropbox, το OneDrive, το pCloud, το Box κ.λπ. Σχεδόν όλα προσφέρουν εύλογη ποσότητα χώρου αποθήκευσης στο cloud δωρεάν.
Κοινή χρήση αρχείων χρησιμοποιώντας φακέλους δικτύου
Εάν και οι δύο υπολογιστές βρίσκονται στο ίδιο δίκτυο, μπορείτε να το εκμεταλλευτείτε. Σε αυτήν τη μέθοδο, ορισμένοι φάκελοι του μηχανήματος προέλευσης θα είναι διαθέσιμοι σε άλλα μηχανήματα.
Διαμόρφωση Linux
Για να απολαύσετε αυτήν τη δυνατότητα, πρέπει πρώτα να διαμορφώσετε τα συστήματα. Στην περίπτωση του Linux, το Samba είναι η τέλεια λύση. Το Samba είναι η τυπική σουίτα προγραμμάτων για λειτουργικά συστήματα UNIX/Linux για τυπική διαλειτουργικότητα των Windows. Ρίξτε μια ματιά στη Samba.
Το Samba είναι ένα δημοφιλές λογισμικό που μπορείτε να πάρετε από τα επίσημα repos πακέτων της διανομής σας. Για να εγκαταστήσετε το Samba, εκτελέστε την εντολή σύμφωνα με τη διανομή σας.
Για Debian/Ubuntu και παράγωγα.
$ sudo apt install samba
Για το Fedora και τα παράγωγα.
$ sudo dnf install samba
Για Arch Linux και παράγωγα.
$ sudo pacman -S samba
Για το openSUSE και τα παράγωγα.
$ sudo zypper install samba
Τώρα, ορίστε ένα όνομα χρήστη και έναν κωδικό πρόσβασης για το κοινόχρηστο στοιχείο Samba. Αυτή η εντολή πρέπει να εκτελεστεί με δικαιώματα root.
$ sudo smbpasswd -a <username>
Για καλύτερη διαχείριση, είναι καλύτερο να έχετε έναν αποκλειστικό κατάλογο για την κοινή χρήση δεδομένων. Δημιουργήστε έναν ειδικό κατάλογο.
$ mkdir -v /home/<username>/share
Ο νέος κατάλογος πρέπει να δηλωθεί στο αρχείο διαμόρφωσης Samba για να τον αναγνωρίσει και να τον χρησιμοποιήσει. Υπάρχουν επίσης μια χούφτα πρόσθετων τροποποιήσεων που πρέπει να γίνουν. Ανοίξτε το αρχείο διαμόρφωσης στο πρόγραμμα επεξεργασίας κειμένου της επιλογής σας.
$ sudo vim /etc/samba/smb.conf
Προσθέστε τις ακόλουθες γραμμές στο τέλος του αρχείου.
[share]
path = /home/<username>/share
available = yes
valid users = <username>
read only = no
browsable = yes
public = yes
writable = yes
Αποθηκεύστε το αρχείο και βγείτε από το πρόγραμμα επεξεργασίας. Κάντε επανεκκίνηση την υπηρεσίας Samba για να τεθούν σε ισχύ οι αλλαγές.
$ sudo systemctl restart smbd
Αυτό είταν! Η σάμπα πρέπει να λειτουργεί. Από τα Windows, χρησιμοποιήστε την εξερεύνηση αρχείων ή το πρόγραμμα περιήγησης και μεταβείτε στο όνομα κεντρικού υπολογιστή ή στη διεύθυνση IP του συστήματος Linux, ακολουθούμενη από το όνομα του φακέλου.
$ \\<linux_machine_ip>\share
Ρύθμιση παραμέτρων των Windows
Στην περίπτωση των Windows, υπάρχουν δύο βήματα στη διαδικασία διαμόρφωσης.
Πρώτα, βεβαιωθείτε ότι είναι ενεργοποιημένες οι επιλογές "Ανακάλυψη δικτύου - Network Discovery" και "Κοινή χρήση αρχείων και εκτυπωτή". Μεταβείτε στις Ρυθμίσεις >> Δίκτυο και Διαδίκτυο >> Κέντρο δικτύου και κοινής χρήσης - Settings >> Network & Internet >> Network and Sharing Center..
Από την αριστερή πλευρά, κάντε κλικ στην επιλογή "Αλλαγή σύνθετων ρυθμίσεων κοινής χρήσης - Change advanced sharing settings.".
Από το νέο παράθυρο, ενεργοποιήστε την ανακάλυψη δικτύου - network discovery και την κοινή χρήση αρχείων και εκτυπωτών. Κάντε κλικ στην «Αποθήκευση αλλαγών - Save changes».
Τώρα, επιλέξτε το φάκελο για κοινή χρήση. Κάντε δεξί κλικ και επιλέξτε "Ιδιότητες - Properties".
Από το νέο παράθυρο, μεταβείτε στην καρτέλα "Κοινή χρήση - Sharing". Κάντε κλικ στο κουμπί «Κοινή χρήση - Share».
Τώρα, πρέπει να επιλέξετε ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση στον φάκελο. Εάν θέλετε να είναι προσβάσιμο από οποιονδήποτε, επιλέξτε «Όλοι - Everyone» και κάντε κλικ στο «Προσθήκη - Add». Μόλις ολοκληρωθεί, κάντε κλικ στο «Κοινή χρήση - Share» για να επιβεβαιώσετε την ενέργεια.
Αυτό είταν! Ο φάκελος θα πρέπει να είναι διαθέσιμος από το μηχάνημα Linux στο δίκτυο. Για πρόσβαση στον κατάλογο, ανοίξτε το πρόγραμμα περιήγησης αρχείων σας και περιηγηθείτε στο "Δίκτυο - Network" από τις "Άλλες τοποθεσίες - Other Locations". Έτσι εμφανίζεται στο πρόγραμμα περιήγησης αρχείων Nautilus στο Ubuntu.
Κοινή χρήση αρχείων χρησιμοποιώντας το SyncThing
Υπάρχουν εργαλεία τρίτων που επιτρέπουν την κοινή χρήση αρχείων μεταξύ συσκευών. Αυτοί οι τύποι εργαλείων είναι γενικά cross-platform και προσφέρουν σταθερή ασφάλεια με κρυπτογραφημένη σύνδεση.
Σε αυτήν την ενότητα, θα παρουσιάσω το SyncThing. Το SyncThing συγχρονίζει αρχεία μεταξύ υπολογιστών σε πραγματικό χρόνο με ασφάλεια. Είναι δωρεάν λογισμικό ανοιχτού κώδικα που είναι διαθέσιμο για Windows, Linux, macOS, BSD και άλλα. Ρίξτε μια ματιά στο SyncThing.
Ας ξεκινήσουμε εγκαθιστώντας το SyncThing. Το SyncThing είναι επίσης διαθέσιμο στα προεπιλεγμένα repos πακέτων διαφόρων διανομών. Εκτελέστε την κατάλληλη εντολή σύμφωνα με τη διανομή σας.
Για Debian/Ubuntu και παράγωγα.
$ sudo apt install syncthing
Για το Fedora και τα παράγωγα.
$ sudo dnf install syncthing
Για το openSUSE και τα παράγωγα.
$ sudo zypper install syncthing
Για CentOS/RHEL και παράγωγα.
$ dnf install syncthing
Για άλλες πλατφόρμες, ανατρέξτε στη σελίδα λήψης SyncThing. Το προεπιλεγμένο αρχείο Linux TAR.GZ περιέχει μια φορητή έκδοση του SyncThing.
Μόλις εγκατασταθεί, εκκινήστε το SyncThing. Από εδώ και πέρα, τα βήματα θα είναι ως επί το πλείστον παρόμοια σε όλες τις πλατφόρμες. Το πρώτο βήμα είναι να ξεκινήσετε τον daemon SyncThing.
Στη συνέχεια, εκκινήστε τη διεπαφή ιστού SyncThing. Αυτός είναι ο κύριος πίνακας ελέγχου του SyncThing από τον οποίο θα γίνονται όλα.
Μετά την εκκίνηση, το πρώτο βήμα θα πρέπει να είναι η διασφάλιση της πρόσβασης στο SyncThing. Βεβαιωθείτε ότι έχετε διαμορφώσει ένα όνομα χρήστη και έναν κωδικό πρόσβασης για λόγους ασφαλείας. Από την επάνω δεξιά γωνία, μεταβείτε στις Ενέργειες >> Ρυθμίσεις - Actions >> Settings.
Μεταβείτε στην καρτέλα "GUI" και εισαγάγετε ένα όνομα χρήστη και έναν κωδικό πρόσβασης για έλεγχο ταυτότητας GUI. Επιλέξτε την επιλογή που ενεργοποιεί το HTTPS για GUI.
Μόλις αποθηκεύσετε τις αλλαγές, η ιστοσελίδα θα επαναφορτωθεί και θα ζητήσει έλεγχο ταυτότητας στη διεπαφή ιστού SyncThing.
Στη συνέχεια, ελέγξτε πώς μπορείτε να προσθέσετε/αφαιρέσετε φακέλους στο SyncThing για κοινή χρήση. Από τον πίνακα ελέγχου, μπορούμε να δούμε ότι υπάρχει ήδη διαμορφωμένος ένας προεπιλεγμένος φάκελος.
Για να προσθέσετε έναν φάκελο της επιλογής σας, κάντε κλικ στο «Προσθήκη φακέλου - Add Folder».
Δώστε στο φάκελο ένα αναγνωρίσιμο όνομα. Εισαγάγετε τη διαδρομή καταλόγου στο πεδίο "Διαδρομή φακέλου - Folder Path". Γενικά, αυτό είναι το μόνο που χρειάζεστε για να μοιραστείτε έναν φάκελο. Σημειώστε ότι ενδέχεται να μην λειτουργεί εάν ο χρήστης SyncThing που εκτελείται δεν έχει άδεια ανάγνωσης στον κατάλογο και τα αρχεία.
Ώρα να προσθέσετε την απομακρυσμένη επιφάνεια εργασίας. Χρειαζόμαστε το αναγνωριστικό συσκευής SyncThing της απομακρυσμένης επιφάνειας εργασίας για να το κάνουμε. Το αναγνωριστικό είναι διαθέσιμο από το Actions >> Show ID. Σε αυτήν την περίπτωση, είναι το αναγνωριστικό συσκευής SyncThing της επιφάνειας εργασίας μου των Windows.
Για να το προσθέσετε στο Linux, κάντε κλικ στην επιλογή "Προσθήκη απομακρυσμένης συσκευής" στην κάτω δεξιά γωνία του πίνακα ελέγχου ιστού SyncThing.
Εισαγάγετε το αναγνωριστικό της συσκευής. Μπορείτε επίσης να ορίσετε χειροκίνητα ένα όνομα συσκευής.
Από την καρτέλα "Για προχωρημένους", μπορείτε να βεβαιωθείτε ότι θα συμπιεστεί όλη η μεταφορά δεδομένων με τη συσκευή. Αυτό μπορεί να είναι χρήσιμο για την αύξηση του αποτελεσματικού εύρους ζώνης.
Η επιφάνεια εργασίας πρέπει να εμφανίζεται στη λίστα των απομακρυσμένων επιτραπέζιων υπολογιστών.
Ας μοιραστούμε τον φάκελο που μόλις προσθέσαμε με το σύστημα των Windows. Κάντε κλικ στο φάκελο και επιλέξτε "Επεξεργασία - Edit".
Από την καρτέλα «Κοινή χρήση - Sharing», επιλέξτε την απομακρυσμένη επιφάνεια εργασίας - remote desktop που μόλις προσθέσαμε.
Στα Windows, πρέπει επίσης να προστεθεί το αναγνωριστικό συσκευής Linux SyncThing. Όταν το σύστημα Linux προσπαθεί να συνδεθεί, θα εμφανίσει το ακόλουθο αναδυόμενο παράθυρο στο σύστημα των Windows. Κάντε κλικ στο «Προσθήκη» για επιβεβαίωση.
Αποφασίστε πού θα αποθηκευτούν τα εισερχόμενα δεδομένα (στο μηχάνημα των Windows).
Ο συγχρονισμός πρέπει να ξεκινήσει. Ο χρόνος για την ολοκλήρωση του συγχρονισμού εξαρτάται από το εύρος ζώνης του δικτύου σας και την ποσότητα των δεδομένων που πρόκειται να συγχρονιστούν. Μόλις ολοκληρωθεί, θα δείτε ότι ο φάκελος επισημαίνεται ως "Ενημερωμένος" και στα δύο συστήματα.
Τελικές σκέψεις
Υπάρχουν διάφοροι τρόποι κοινής χρήσης αρχείων μεταξύ υπολογιστών. Ποια μέθοδο θα επιλέξετε; Όλα στο είναι στο χέρι σας. Προσωπικά, η χρήση εργαλείων τρίτων είναι ο ευκολότερος τρόπος, καθώς αυτά είναι προσαρμοσμένα μόνο για αυτήν τη δουλειά. Για τους ειδικούς, το rsync είναι μάλλον προτιμότερο. Είναι ένα εργαλείο γραμμής εντολών με τόνους προσαρμογών και ισχυρή λειτουργικότητα. Δείτε πώς να χρησιμοποιήσετε το rsync για την αντιγραφή αρχείων.