Προσφυγή στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατά της Google κατέθεσε η Microsoft, κατηγορώντας την ότι σαμποτάρει τους ανταγωνιστές της.
H Google είναι εδώ και μήνες υπο διερεύνηση από την Κομισιόν.
Η σημερινή προσφυγή φουντώνει τον «πόλεμο» μεταξύ των δύο κορυφαίων εταιρειών στην αγορά της τεχνολογίας και του Ίντερνετ.
Είναι η πρώτη φορά που η Microsoft υποβάλλει καταγγελία στις αρμόδιες ρυθμιστικές αρχές για θέματα ανταγωνισμού.
«Δεν μας εκπλήσσει το γεγονός ότι η Microsoft προέβη σε αυτή την ενέργεια, δεδομένου ότι μία από τις θυγατρικές της εταιρείες ήταν ένας από τους αρχικούς καταγγέλλοντες. Εμείς συνεχίζουμε να συζητούμε την υπόθεση με την Κομισιόν και ευχαρίστως θα εξηγήσουμε στον οποιονδήποτε πώς λειτουργεί η επιχείρησή μας», ανέφερε σε email ένας εκπρόσωπος της Google.
Τα πέντε σημεία της καταγγελίας
Όπως υποστηρίζει η Microsoft, η Google ακολούθησε πέντε διαφορετικούς τρόπους για να εξυπηρετήσει τους σκοπούς της, βλάπτοντας τον ανταγωνισμό:
- «Στεγανοποίησε» το περιεχόμενο του YouTube (το οποίο της ανήκει), με τρόπο ώστε οι ανταγωνιστικές μηχανές αναζήτησης να μην μπορούν να εμφανίσουν ακριβή αποτελέσματα από τον δημοφιλή ιστότοπο. «Χωρίς την κατάλληλη πρόσβαση στο YouTube, το Bing και άλλες μηχανές αναζήτησης δεν μπορούν να σταθούν επί ίσοις όροις με το Google σε ό,τι αφορά την επιστροφή αποτελεσμάτων αναζήτησης στο YouTube. Αυτό, ασφαλώς, οδηγεί περισσότερους χρήστες στο Google, μακριά από τους ανταγωνιστές του».
- Μπλοκάρισε την απρόσκοπτη αναπαραγωγή βίντεο από το YouTube σε όσους καταναλωτές χρησιμοποιούν κινητά τηλέφωνα Windows Phones. Αντίθετα, παρείχε απρόσκοπτη πρόσβαση στις συσκευές Android (λογισμικό που αναπτύσσει η ίδια), αλλά και στο iPhone της Apple, η οποία δεν διαθέτει μηχανή αναζήτησης.
- Έθεσε υπό τον έλεγχό της την πρόσβαση σε περιεχόμενο που ανήκει σε εκδότες βιβλίων τα οποία η Google έχει αντιγράψει και αποθηκεύσει.
- Περιόρισε την δυνατότητα επιχειρήσεων να έχουν πρόσβαση στα ίδια τους τα δεδομένα, που είχαν δημιουργήσει χρησιμοποιώντας τις διαφημιστικές υπηρεσίες της Microsoft, σε περίπτωση που ήθελαν να τα χρησιμοποιήσουν σε άλλες υπηρεσίες online διαφήμισης, όπως αυτές της Microsoft.
- Εξανάγκασε κορυφαίους ιστότοπους να μην προβάλλουν «πλαίσια αναζήτησης» από ανταγωνιστικές μηχανές.
«Η Google πρέπει να συνεχίσει να έχει την ελευθερία να καινοτομεί. Όμως, δεν πρέπει να της επιτρέπεται να εφαρμόζει πρακτικές οι οποίες περιορίζουν τους άλλους από το να καινοτομούν και να προσφέρουν ανταγωνιστικές εναλλακτικές λύσεις. Αυτό ακριβώς κάνει τώρα. Και αυτό είναι που ελπίζουμε ότι η Ε.Ε. θα αξιολογήσει και, τελικά, θα αποφασίσει να σταματήσει», δήλωσε ο Μπραντ Σμιθ.