Areti
VIP μέλος
Πολλές από τις ανακατατάξεις στην ελληνική πολιτική σκακιέρα ξεκίνησαν με ένα δείπνο, γιατί λοιπόν αυτή να μην είναι η αρχή μιας μεγάλης φιλίας στα online πράγματα;
Πριν από λίγες ημέρες ο Στιβ Τζομπς, της Apple, κάλεσε στο σπίτι του για φαγητό τον Μαρκ Ζούκεμπεργκ του Facebook και μετά βγήκαν μια βόλτα για να χωνέψουν και, ίσως, να τα πουν πιο άνετα.
Οχι πως οι δύο άνδρες είναι άγνωστοι μεταξύ τους. Η Apple ήταν βασικός χρηματοδότης του Facebook όταν η υπηρεσία έκανε τα πρώτα της βήματα, αλλά μετά μάλλον επιβεβαιώθηκε εκείνο το παλιό ρητό που έλεγε πως ουδείς πιο αχάριστος από τον ευεργετηθέντα.
Νο, iTunes
Οταν η Apple προσέγγισε το Facebook για να δημιουργήσει ένα περιβάλλον κοινωνικής δικτύωσης μέσω του οποίου θα πουλάει τη μουσική που διαθέτει και μέσα από το iTunes, το Facebook αντέδρασε. Για την ακρίβεια, έκλεισε στα μούτρα της Apple την πόρτα και δεν της επέτρεψε να χρησιμοποιήσει μηχανισμούς διασύνδεσης όπως το Facebook Connect.
Ετσι, η συνάντηση Τζομπς-Ζούκεμπεργκ ερμηνεύτηκε και ως προσπάθεια συμφιλίωσης, χωρίς πάντως να είναι σαφές ποιος έκανε την πρώτη κίνηση.
Στο μεταξύ, όμως, δημοσιεύθηκαν τα αποτελέσματα της Apple για το πιο πρόσφατο τρίμηνο του οικονομικού της έτους, όπου διαπιστώθηκε μεταξύ άλλων πως η εταιρεία έχει ρευστότητα 51 δισ. δολαρίων (!), ποσό αστρονομικό ακόμα και για τα αμερικανικά δεδομένα.
Με τόσα χρήματα η Apple μπορεί να αγοράσει σχεδόν οποιονδήποτε, ακόμα και το Facebook, αν και οι επικεφαλής της εταιρείας μιλούν για προσεκτικές και στοχευμένες κινήσεις.
Ωστόσο το συγκεκριμένο ραντεβού, σε συνδυασμό με τα οικονομικά στοιχεία, προκάλεσε σχόλια για έναν πιθανό «γάμο» μεταξύ Apple και Facebook, με το επιχείρημα πως στο κάτω κάτω της γραφής οι δύο εταιρείες δεν είναι ανταγωνίστριες.
Το Android της Google
Οπωσδήποτε μια συνένωση θα προκαλούσε ανησυχία στην Google, που κυνηγά την Apple στον τομέα των φορητών συσκευών με το Android και έχει... λαχανιάσει σε μια προσπάθεια να κόψει τη δύναμη του Facebook.
Για το πρώτο όλα δείχνουν πως στο τέλος θα καταφέρει πολλά περισσότερα απ' όσα περίμεναν οι αναλυτές και οι ειδικοί, για το δεύτερο όμως η εμπειρία δείχνει πως τα κοινωνικά δίκτυα είναι σε γενικές γραμμές η αχίλλειος πτέρνα της Google.