RC_Andreas
Administrator
Ο Scott Schreer είναι ένας ανεξάρτητος μουσικός που έχει συνθέσει πάνω από 1700 έργα, τα οποία και παραχωρεί με άδεια σε παραγωγούς ταινιών και σειρών στην τηλεόραση.
Η μουσική του όμως χρησιμοποιείται και από τρίτους, χωρίς τη συγκατάθεση του, σε χιλιάδες βίντεο του YouTube. Προσπαθούσε να πάρει χρήματα για τα πνευματικά του δικαιώματα από τη θυγατρική της Google αλλά κανείς δεν ασχολήθηκε μαζί του. Έτσι, άρχισε να χρησιμοποιεί το Audiam.
Το Audiam είναι ένα πρόγραμμα που έχει δημιουργήσει ένας φίλος του Schreer, ο Jeff Price, και ειδικεύεται στο να ανιχνεύει μουσική που χρησιμοποιείται χωρίς άδεια στα βίντεο που ανεβάζουν οι χρήστες του YouTube. Με αυτό τον τρόπο, ο χρήστης μπορεί να πάρει κάποια χρήματα από τις διαφημίσεις που συνοδεύουν αυτό το βίντεο με τη δική του μουσική, ή, αν δεν υπάρχει διαφήμιση, να εξουσιοδοτήσει το YouTube να προσθέσει. Άλλωστε, το μότο του Audiam είναι ότι σε βοηθάει να βρεις λεφτά που ήδη υπάρχουν.
Στόχος του προγράμματος αυτού είναι να βοηθήσει τους άσημους καλλιτέχνες να πάρουν τα χρήματα των πνευματικών τους δικαιωμάτων. Για να καταλάβουμε πόσο σημαντικό είναι το Audiam, ας δούμε το παράδειγμα του Schreer: αναζητώντας ένα από τα 1700 κομμάτια του, ένα δίλεπτο acid jazz, το Audiam ανίχνευσε ότι είχε παίξει 100.000 φορές σε διάφορα βίντεο, χωρίς την άδεια του, μέσα σε 11 ημέρες. Μόνο αυτή η αναζήτηση του απέφερε 120 δολάρια, ενώ κάθε μήνα, με τον ίδιο τρόπο, κερδίζει 30.000 δολάρια από όλες τις συνθέσεις του. Κάπως έτσι, μια μικρή εταιρεία με 6 υπαλλήλους, έχει ήδη προσελκύσει 700 μουσικούς που χρησιμοποιούν το πρόγραμμα της.
Αυτή όμως δεν ήταν η πρώτη προσπάθεια του Price να βοηθήσει ανεξάρτητους μουσικούς. To 2006, με τη βοήθεια του Peter Wells, ίδρυσε το TuneCore, το οποίο βοηθούσε μουσικούς να πουλήσουν τις συνθέσεις τους μέσω iTunes και άλλων ανάλογων διανομέων. Πριν ένα χρόνο όμως, το συμβούλιο της εταιρείας έδιωξε αδικαιολόγητα και τους δύο, οδηγώντας τον Price στο επόμενο του βήμα, το Audiam.
Η επιλογή του Price είχε ως στόχο τον πλούσιο γίγαντα με το όνομα YouTube. Οι 6 δις. ώρες αναπαραγωγής βίντεο κάθε μήνα κατά μέσο όρο, έχουν φέρει το YouTube σε θέση να παράγει το 10% των εσόδων της Google, που φτάνουν τα 50 δις. δολάρια το χρόνο. Σύμφωνα με αυτούς τους υπολογισμούς, τα κέρδη του YouTube είναι ίσα με τα μισά έξοδα των μεγάλων διαφημιστικών πινακίδων στις Η.Π.Α..
Σύμφωνα πάντως με τον καθηγητή ΜΜΕ στο Πανεπιστήμιο Rutgers, Aram Sinnreich, o Schreer είναι η εξαίρεση, καθώς τα κέρδη των περισσότερων συγκροτημάτων που απευθύνονται στο Audiam είναι μικρά. Επίσης, το μερίδιο του Audiam σε αυτή τη διαδικασία είναι 25%, σίγουρα αρκετά μεγάλο, σε αντίθεση με άλλες εταιρείες που συλλέγουν έσοδα από πνευματικά δικαιώματα καλλιτεχνών.
Συνεχίζοντας, ο Sinnreich σημειώνει την ετοιμότητα του Audiam να προσαρμόζεται στα σημεία των καιρών και τη αλλαγή του τρόπου που ακούει μουσική ο καθένας σήμερα. Αν και πλέον υπάρχουν και τα Spotify και Pandora, οι καλλιτέχνες δε θα έλεγαν όχι σε κέρδη από το YouTube. Όπως λέει, συνθέσεις εκατοντάδων χιλιάδων καλλιτεχνών παρακολουθούνται καθημερινά στο YouTube. Αν κάποιος είναι τόσο τυχερός ώστε κάποια σύνθεση του να επενδύσει ένα δημοφιλές βίντεο με γάτες, το Audiam θα είναι εκεί να τον πριμοδοτήσει.
ΠΗΓΗ