RC_Andreas
Administrator
Οι ερευνητές του Πανεπιστημίου του Stanford ανέπτυξαν έναν μηχανισμό Kill Switch για την αποφυγή υπερθέρμανσης των μπαταριών.
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου μπορούν να υπερθερμανθούν, κάτι που ενδέχεται να επιφέρει κινδύνους στη χρήση των συσκευών που τις χρησιμοποιούν. Με τη διάταξη των ερευνητών του Stanford, η μπαταρία μπορεί από μόνη της να σταματά και να ψύχεται και έπειτα να συνεχίζει τον κύκλο της λειτουργίας της.
Οι ερευνητές πήραν νανοσωματίδια νικελίου, τα επένδυσαν με γραφένιο και τα ενσωμάτωσαν αργότερα σε ένα φιλμ από ελαστικό πολυαιθυλένιο. Όλη τη διάταξη αυτή την έβαλαν σε έναν από τους ηλεκτρολύτες της μπαταρίας. Όσο αυτά τα νανοσωματίδια είναι σε φυσική επαφή μεταξύ τους, το ρεύμα μπορεί να ρέει χωρίς διακοπή.
Στην περίπτωση που η θερμοκρασία της μπαταρίας ξεπεράσει τους 70 βαθμούς Κελσίου, το φιλμ πολυαιθυλενίου επεκτείνεται σαν ένα μπαλόνι και έχει ως αποτέλεσμα τον διαχωρισμό των νανοσωματιδίων, με αποτέλεσμα την παύση της ροής του ρεύματος. Μόλις πέσει η θερμοκρασία, η λειτουργία της μπαταρίας επανέρχεται κανονικά.
Ουσιαστικά δημιουργείται μία ασφάλεια (Kill Switch) μέσα στην μπαταρία, με σκοπό να διακόψει εν τη γενέσει τους όλα τα φαινόμενα υπερθέρμανσης που ενδέχεται να εμφανιστούν κατά τη διάρκεια της λειτουργίας της. Ένα από τα μεγάλα πλεονεκτήματα της μεθόδου που αναπτύσσουν οι ερευνητές είναι ότι το κόστος της δεν αναμένεται να είναι υψηλό.