Διψήφια ανάπτυξη παρουσίασε η online διαφήμιση στην Ευρώπη το 2010, ενώ παράλληλα...
διεύρυνε το μερίδιό της στη συνολική διαφημιστική πίτα.
Ειδικότερα και σύμφωνα με στοιχεία που έδωσε χθες στη δημοσιότητα το IAB Hellas για λογαριασμό του IAB Europe, η online διαφημιστική δαπάνη στην Ευρώπη το 2010, παρουσίασε αύξηση 15,3%, αγγίζοντας τα 17,7 δισεκατομμύρια ευρώ, έναντι 15,3 δισεκατομμυρίων ευρώ το 2009. Το ποσό αυτό αντιστοιχεί στο 18% της συνολικής διαφημιστικής δαπάνης σε όλα τα μέσα.
Οι αγορές με τη μεγαλύτερη online διαφημιστική δαπάνη είναι η Μ. Βρετανία, η Γερμανία, η Γαλλία, η Ολλανδία, η Ιταλία και η Ισπανία, οι οποίες αντιπροσωπεύουν το 74% του συνόλου της αγοράς. Οι αγορές της Κεντρικής και Ανατολικής Ευρώπης αντιπροσωπεύουν σχεδόν το 1/10 (9,8%) του συνόλου.
Με μέσο ποσοστό ανάπτυξης 21,3%, το display advertising ξεπέρασε το search ως το ταχύτερα αναπτυσσόμενο format online διαφήμισης στην Ευρώπη.
Το search, το οποίο αποτέλεσε καταλύτη για την ανάπτυξη της online διαφήμισης τα τελευταία χρόνια, αυξήθηκε κατά μέσο όρο 15,1% στις 25 αγορές που συμμετείχαν στην έρευνα. Διευκρινίζεται ότι τόσο το video και το mobile advertising όσο και τα social media, συνεισέφεραν στην ανάπτυξη του display.
To display advertising αυξήθηκε κατά 20% μέσα στο 2010 σε πολλές αγορές, τόσο ώριμες όσο και αναπτυσσόμενες.
To paid search συνέχισε τη διψήφια ανάπτυξή του, με ένα μέσο όρο 15,1% και παραμένει η μεγαλύτερη κατηγορία online διαφήμισης, αντιπροσωπεύοντας το 45% του συνόλου, σε σχέση με το 33% του display και το 22% των classifieds/directories.
Mobile Advertising
Το mobile search και το mobile advertising συμπεριλαμβάνονται για πρώτη φορά φέτος στο report. Παρ' ό,τι σχετικά νούμερα είναι διαθέσιμα για μόνο 12 από τις 25 χώρες, επιβεβαιώνουν την προβλεπόμενη «απογείωση» του mobile advertising λόγω της διάδοσης των smartphones και tablets