RC_Andreas
Administrator
Στην τελευταία της αναφορά η IDC διαπιστώνει ότι τα λειτουργικά συστήματα Android και iOS είχαν παραδόσεις που έφτασαν στο 96,3% για το τελευταίο τρίμηνο του 2014, σε παγκόσμιο επίπεδο.
Κατά σύμπτωση, ακριβώς το ίδιο (96,3%) είναι και το μερίδιο παραδόσεων που είχαν τα λειτουργικά συστήματα των Apple και Google και για ολόκληρο το 2014. Όπως σημειώνουν οι αναλυτές της IDC το δίπολο είχε αύξηση 0,6% σε σχέση με το τελευταίο τρίμηνο του 2013, ενώ σε ετήσια βάση η αύξηση ήταν της τάξης του 2,5%.
Η Google διατήρησε τα πρωτεία έχοντας παραδώσει κατά τη διάρκεια του 2014 πάνω από ένα δισεκατομμύριο συσκευές (συγκεκριμένα 1.059,3 δισ. συσκευές), ξεπερνώντας δηλαδή τις παραδόσεις του συνόλου της αγοράς για το 2013.
Σε επίπεδο κατασκευαστών (εντός της οικογένειας του Android) πρώτη ήταν η Samsung αν και οι παραδόσεις παρέμειναν πρακτικά στάσιμες. Σημαντικό μερίδιο στην άνοδο του Android είχαν οι υπόλοιποι κατασκευαστές που ανέβασαν σημαντικά τις παραδόσεις τους (Huawei, Lenovo/ Motorola, LG Electronics, Xiaomi, ZTE).
Από την πλευρά της η Apple είδε το μερίδιό της να μειώνεται ελαφρά αν και σε απόλυτους αριθμούς εμφάνισε σημαντική άνοδο στις παραδόσεις συσκευών καταγράφοντας και σχετικό ρεκόρ (192,7 εκατ. το 2014 έναντι 153,4 εκατ. συσκευές το 2013). Η IDC στην αναφορά της θεωρεί ότι η ισχυρή ζήτηση για τα νέα και μεγαλύτερα μοντέλα iPhone σε συνδυασμό με την αποδοχή των νέων μοντέλων σε σειρά αγορών με στρατηγική σημασία βοήθησαν στην ενδυνάμωση της θέσης της εταιρείας.
Η Microsoft από την πλευρά της είχε τη μικρότερη ετήσια αύξηση, μόλις κατά 4,2%, διατηρώντας ένα μερίδιο παραδόσεων 2,7% (34,9 εκατομμύρια συσκευές) για το σύνολο του 2014. Μετά την ολοκλήρωση της εξαγοράς της Nokia, η Microsoft βασίζεται πλέον στις entry-level Lumia συσκευές για να διατηρήσει τη θέση της, ενώ για τη high-end κατηγορία δείχνει να βασίζεται στις προσπάθειες των HTC και Samsung. Όπως τονίζει η IDC ακόμη και αν τα Windows 10 μπορούν να αλλάξουν την πορεία των πραγμάτων για τη Microsoft, αυτό φαίνεται απίθανο να συμβεί εντός του 2015.
Η BlackBerry ήταν η μόνη που είχε μείωση στις παραδόσεις της, πέφτοντας κατά 69,8% σε σχέση με τις παραδόσεις του 2013. Οι ελπίδες της εταιρείας βρίσκονται πλέον στην πορεία των BlackBerry Passport και BlackBerry Classic για το 2015, ώστε να επανέλθει η εταιρεία στην κερδοφορία.
Τέλος, η αναφορά της IDC κάνει λόγο στην ύπαρξη ουσιαστικά δύο νέων λειτουργικών συστημάτων του Firefox OS της Mozilla και του Tizen της Samsung τα οποία θα επιχειρήσουν κατά τη διάρκεια του 2015 να «χαμηλώσουν» το 96,3% που καταγράφηκε για τα Android και iOS.