Ροή

Hardware

RC_Andreas

Administrator
Joined
3 June 2010
Μηνύματα
4,599
Βαθμολογία
10
Points
38
Location
Ελλάδα
Website
www.eltube.gr
Ηχεία

ixia.jpg

Αν και οι υπολογιστές διαθέτουν ένα μικρό μεγαφωνάκι η ποιότητα του ήχου που παράγεται με αυτό δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε καμιά πολυμεσική εφαρμογή. Έτσι απαραίτητο εξάρτημα αποτελούν τα εξωτερικά μεγάφωνα(ηχεία). Συνδέονται απευθείας μέσω καλωδίου με την κάρτα ήχου στην κατάλληλη θύρα που είναι διαθέσιμη για αυτό το σκοπο.
Σήμερα υπάρχουν στο εμπόριο Multimedia υπολογιστές οι οποίοι διαθέτουν ενσωματωμένα ηχεία υψηλών προδιαγαφών. Όπως και να έχει όμως τα ηχεία αυτά που μπορούν να παράγουν στερεοφωνικό ήχο είναι απαραίτητο εξάρτημα ιδιέτερα σε πολυμεσικές εφαρμογές εκπαιδευτικού περιεχομένου και σε περίπτερα Πληροφοριών. Τα μεγάφωνα διαθέτουν ρυθμιστικά για τα μπάσα, τα πρίμα και την ενταση του ήχου. Πάντως η ρύθμιση του ήχου μπορεί να γίνει και μέσω ενός equalizer το οποίο χρησιμοποιεί ένα απλό interface. Τα εξωτερικά μεγάφωνα πρέπει να έχουν μαγνητική θωράκιση και να μην είναι πολύ κοντά στην οθόνη για να μην επηρεάζουν την τον υπολογιστή.

Ακουστικά

akoustika.png

Τα ακουστικά μπορούν να συνδεθούν απευθείας με την κάρτα ήχου στην κατάλληλη υποδοχή. Μπορεί να έχουν ρυθμιστή για την ένταση, τα μπάσα και τα πρίμα. Είναι κατάλληλα για πολυμεσικές εφαρμογές εκπαιδευτικού περιεχομένου όπως και για παιχνίδια.

Μικρόφωνο

mic.png

Αν θελήσουμε να ενσωματώσουμε στην εφαρμογή τον δικό μας ήχο(φωνή) χρειαζόμαστε απλά ένα μικρόφωνο. Σχεδόν οποιοδήποτε μικρόφωνο μπορεί να μας ικανοποιήσει. Πάντως για καλύτερη απόδοση χρειαζόμαστε μικρόφωνο στερεωφωνικής λήψης. Το μικρόφωνο συνδέεται απευθείας στην κατάλληλη υποδοχή της κάρτας ήχου, ενώ τα ηχητικά δεδομένα αποθηκεύονται σε αρχείο και μπορούν να τροποποιηθούν πολύ εύκολα με τη βοήθεια ειδικού λογισμικό, το οποίο χρησιμοποιεί ένα φιλικό interface.

Εκτυπωτής

ektipotis.jpg

Οι εκτυπωτές (printers) αποτελούν μια απαραίτητη περιφερειακή συσκευή εξόδου για όλους σχεδόν τους υπολογιστές. Στις πολυμεσικές εφαρμογές παρόλο που κύρια συσκευή εξόδου αποτελεί η οθόνη υπάρχουν περιπτώσεις που ο εκτυπωτής μπορεί να φανεί ιδιαίτερα χρήσιμος.
Υπάρχουν διάφοροι τύποι εκτυπωτών που μπορούν να χρησιμοποιηθούν.Οι εκτυπωτές με ακίδες είναι οι περισσότερο διαδεδομένοι, κυρίως στο χώρο των μικροϋπολογιστών, λόγω του χαμηλού τους κόστους. Σ' αυτούς ο κάθε χαρακτήρας θεωρείται ως πίνακας ΝxΜ σημείων. Υπάρχει μια κεφαλή που κινείται, η οποία έχει Ν ακίδες σε μία κατακόρυφη στήλη. Με ένα σύστημα ηλεκτρομαγνητών, οι ακίδες χτυπούν μια μελανοταινία και σχηματίζουν το χαρακτήρα στο χαρτί. Οι χαρακτήρες πολλών από τους εκτυπωτές αυτούς έχουν τη δυνατότητα να καθορίζονται σχετικά εύκολα από το χρήστη.
Οι εκτυπωτές τύπου LASER βασίζονται στην αρχή λειτουργίας εκτύπωσης των ξηρογραφικών φωτοτυπικών μηχανημάτων. Η ακτίνα Laser σχηματίζει σε ένα ειδικό τύμπανο την ηλεκτροστατική εικόνα μιας σελίδας εκτύπωσης. Το τύμπανο έλκει το μελάνι, που βρίσκεται σε μορφή σκόνης σε μία ειδική θήκη, και μεταφέρεται με την επαφή πάνω στο χαρτί. Στη συνέχεια το χαρτί περνάει σε ένα ειδικό φούρνο όπου ψήνεται και γίνεται η επικόλληση του μελανιού στο χαρτί. Με τους εκτυπωτές τύπου Laser επιτυγχάνεται εκτύπωση υψηλής ανάλυσης που αρχίζει από 300 DPI (Dots Per Inch - κουκίδες ανά ίντσα). Ιδιαίτερο χαρακτηριστικό είναι ο χαμηλός θόρυβος εκτύπωσης. Σήμερα η ταχύτητα εκτύπωσης είναι της τάξης μερικών σελίδων ανά λεπτό. Οι εκτυπωτές με ψεκασμό μελάνης(Ink-jet) έχουν κρατήσει μια αρχή λειτουργίας των εκτυπωτών με ακίδες. Υπάρχει μια κεφαλή που κινείται μπροστά στο χαρτί και σχηματίζει τους χαρακτήρες ψεκάζοντας μελάνι πάνω στο χαρτί. Ο θόρυβος εκτύπωσης είναι αισθητά χαμηλότερος των εκτυπωτών με ακίδες. Η ταχύτητα εξαρτάται από την επιθυμητή ποιότητα εκτύπωσης. Σε πρόχειρη εκτύπωση (draft) αρκεί ταχύτητα 240 χαρακτήρων ανά δευτερόλεπτο. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα σχετικά φθηνής έγχρωμης εκτύπωσης υψηλής ποιότητας τόσο σε κείμενο όσο και σε σχέδιο ή εικόνα.
Ιδιαίτερα στους εκτυπωτές σημειώνονται συνέχεια βελτιώσεις στην ποσοτική και ποιοτική απόδοση.

Οθόνη αφής-επαφής (Touch Screens)

TouchScreens.jpg

Το χαρακτηριστικό γνώρισμα μιας οθόνης αφής είναι μία καθαρή, λεπτή επιφάνεια με μικροσκοπικούς αισθητήρες η οποία ανιχνεύει την πίεση που ασκείται πάνω σ' αυτήν από το δάχτυλο ή από μία pointing συσκευή όπως είναι το light pen. Όταν οι αισθητήρες αυτοί πιεστούν, πραγματοποιούν τις γνωστές λειτουργίες που βρίσκει κανείς στο παραδοσιακό ποντίκι απλό κλικ, διπλό κλικ και σύρσιμο. Επιπλέον, απαιτείται η εγκατάσταση ενός λογισμικού βοηθήματος στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή για την περαιτέρω προσαρμογή των διαφόρων ρυθμίσεων.
Η οθόνη επαφής (Τouchscreen) είναι μια περιφερειακή συσκευή εισόδου με την βοήθεια της οποίας ο χρήστης μπορεί εύκολα να μεταβιβάσει την επιλογή του. Συγκεκριμένα η εμπρόσθια γυάλινη επιφάνεια καλύπτεται από ένα υλικό που είναι ευαίσθητο στην πίεση και πιέζοντας ο χρήστης με το δάχτυλο του ένα σημείο της οθόνης το επίστρωμα αυτό αντιδρά και προσδιορίζει το σημείο πίεσης.
Η οθόνη επαφής τύπου (TouchMate) δεν χρησιμοποιεί επίστρωμα αλλά κάποια άλλη τεχνική προσδιορισμού του σημείου επαφής. Μια αόρατη ακτίνα υπέρυθρου φωτός σαρώνει συνεχώς την οθόνη και η διπλή γρήγορη πίεση του χρήστη στην οθόνη αντιστοιχεί στο διπλό κλικ του ποντικιού.
Η χρήση οθονών επαφής ενδείκνυται κυρίως για multimedia εφαρμογές που λειτουργούν σε περίπτερα παροχής πληροφοριών σε δημόσιους ή ιδιωτικούς χώρους. Στα περίπτερα παροχής πληροφοριών έχουν πρόσβαση πολλά άτομα, οπότε υπάρχει κίνδυνος για φθορά των μηχανικών κομματιών του υπολογιστικού συστήματος. Έτσι σε αυτές τις περιπτώσεις οι χρήστες θα πρέπει να έχουν πρόσβαση μόνο στην οθόνη ενώ τα υπόλοιπα μέρη του υπολογιστικού συστήματος θα προφυλάσσονται. Στην περίπτωση όμως που ο αριθμός των χρηστών είναι σχετικά μικρός και απαιτείται η εισαγωγή μεγάλου όγκου πληροφοριών οι οθόνες επαφής δεν ενδείκνυται.
Όσον αφορά το interface της εφαρμογής (για οθόνες touchscreen) πρέπει οι επιλογές να είναι σχετικά μεγάλες έτσι ώστε η εντολή να εκτελείται ακόμα και αν ο χρήστης πατήσει οριακά το περίγραμμα της επιθυμητής επιλογής. Η χρήση του πληκτρολογίου περιορίζεται στις περιπτώσεις συντήρησης και επαναπροσδιορισμού των λειτουργιών οι οποίες πραγματοποιούνται από τους προγραμματιστές. Η εκκίνηση της εφαρμογής θα πρέπει να γίνεται αυτόματα με την ενεργοποίηση του υπολογιστικού συστήματος.

Quick Glance

Glance.jpg

Το Quick Glance, της εταιρείας EyeTech Digital Systems Inc, χρησιμοποιεί μία μικρή κάμερα που βρίσκεται προσαρτημένη πάνω στην οθόνη του υπολογιστή και η οποία εστιάζεται στο μάτι του χρήστη. Με τη βοήθεια της κάμερας αυτής, το Quick Glance παρακολουθεί το βλέμμα του χρήστη και τοποθετεί έναν δείκτη που ονομάζεται «δείκτης (ή κέρσορας) προσήλωσης βλέμματος» (gaze cursor) στο ακριβές εκείνο σημείο της οθόνης όπου ατενίζει ο χρήστης. Η ενέργεια που αντιστοιχεί σε ένα κλικ του ποντικιού, επιτυγχάνεται με μία αργή κίνηση κλεισίματος και ανοίγματος των ματιών. Οι χρήστες που θα μπορούσαν να επωφεληθούν αυτής της συσκευής είναι τα άτομα εκείνα που δεν μπορούν να χρησιμοποιήσουν το παραδοσιακό χειροκίνητο ποντίκι, ή ακόμα και οποιοσδήποτε επιθυμεί μία "hands-free" διασύνδεση υπολογιστή.

Χειριστήριο παιχνιδιών (joystick)

joistick.jpg

Το joystick (ή χειριστήριο παιχνιδιών) συνδέεται απευθείας στην κατάλληλη θύρα της κάρτας ήχου(παράλληλη θύρα). Συνήθως η θύρα joystick είναι κοινή με τη θύρα του MIDI. Υπάρχουν βέβαια και joystick που διαθέτουν δική τους κάρτα, όμως είναι σχετικά ακριβά. Πάντως αν συνδεθεί στην θύρα του MIDI εξοικονομείται μια υποδοχή επέκτασης, ο διαθέσιμος αριθμός των οποίων είναι περιορισμένος.
Χρησιμοποιείται από πολλά παιχνίδια πολυμέσων (DOS και Windows), για το χειρισμό παράδειγμα ενός αεροπλάνου, για την ενεργοποίηση ενός όπλου, κ.λ.π. Αν δεν υπάρχει πρόθεση για να χρησιμοποιηθούν παιχνίδια το joystick δεν είναι αναγκαίο. Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία από τα φθηνά με χαμηλή ανταπόκριση μέχρι τα ακριβά που διαθέτουν μεγάλη ευαισθησία στις κινήσεις.

Ποντίκι (mouse)

muse.jpg

Το ποντίκι (mouse ) είναι μία μονάδα εισόδου η οποία χρησιμοποιείται για τον έλεγχο, την οδήγηση και την ενεργοποίηση του δείκτη της οθόνης. Όταν κινείται το ποντίκι σε μια επίπεδη επιφάνεια προκαλείται αντίστοιχη κίνηση ενός δείκτη στην οθόνη. Έτσι μετακινείται ο δείκτης ή ο δρομέας σε διάφορα σημεία της οθόνης και, κάνοντας κλικ με ένα από τα κουμπιά στην επιφάνεια του ποντικιού, δίνεται κάποια εντολή στον υπολογιστή ή ενεργοποιείται κάποιο εικονίδιο.
Μέχρι την εμφάνιση των γραφικών λειτουργικών συστημάτων (όπως τα Windows), το πληκτρολόγιο ήταν ο μόνος τρόπος με τον οποίο μπορούσαμε εισάγουμε δεδομένα σε ένα υπολογιστή. Το ποντίκι χρησιμοποιείται σε γραφικά περιβάλλοντα και παρέχει στους χρήστες έναν απλό τρόπο να δίνουν εντολές στον υπολογιστή. Το κύριο πλεονέκτημα ενός ποντικιού σε σχέση με ένα πληκτρολόγιο είναι η απλότητα και η λειτουργικότητα. Υπάρχουν επίσης μερικές ενέργειες που είναι πολύ πιο εύκολο να γίνουν με το ποντίκι παρά με το πληκτρολόγιο.
Όταν μετακινείται το ποντίκι, βλέπετε να κινείται ανάλογα στην οθόνη ένα σύμβολο που έχει συνήθως τη μορφή βέλους και λέγεται δείκτης ή δρομέας (cursor). Πρόκειται, δηλαδή, για ένα χειριστήριο της θέσης του δρομέα στην οθόνη. Λόγω της μορφής του, μία καμπούρα με ουρά, προκύπτει το όνομα «ποντίκι».
Υπάρχουν διάφορα είδη ποντικιών στην αγορά. Σήμερα, ο πιο διαδεδομένος τύπος αποτελείται από δύο πλήκτρα και ένα κουμπί (συνήθως γκρίζου χρώματος) στη μέση. Για να εκτελέσετε κάποια λειτουργία με το ποντίκι, θα πρέπει να πατήσετε τα πλήκτρα ή το κεντρικό κουμπί. Στις περισσότερες εφαρμογές χρησιμοποιούμε κυρίως το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού, το οποίο πατιέται με το δείκτη του δεξιού χεριού.

Ποντίκι ποδιού (NoHands Mouse)

muse_podiou.jpg

Πρόκειται για ένα ποντίκι ποδιών της εταιρείας Hunter Digital. Ο χειρισμός του γίνεται εξολοκλήρου με τα πόδια, επομένως εξαλείφει την σπατάλη που παρατηρείται στο χρόνο που αφιερώνουμε για να μετακινήσουμε τα χέρια μας από το ποντίκι στο πληκτρολόγιο και αντίστροφα. Οι χρήστες των ηλεκτρονικών υπολογιστών αντιλαμβάνονται μία αποδοτικότητα της τάξης του 30%. Έτσι, χρησιμοποιώντας το NoHands Mouse, αποφορτίζουμε τον καρπό του χεριού από τον συνεχή έλεγχο του ποντικιού, αναθέτοντας τον έλεγχο αυτό στα πόδια. Επιπλέον, μπορούμε να έχουμε τον πλήρη έλεγχο του κέρσορα στην οθόνη, χωρίς να χρειάζεται να απομακρύνουμε τα χέρια από το πληκτρολόγιο ή τα μάτια από την οθόνη. Το NoHands Mouse αποτελείται από δύο πεντάλ : το ένα χρησιμοποιείται για τις κινήσεις του δείκτη στην οθόνη και το άλλο για τα κλικ του ποντικιού. Τέλος, επιτρέπει και την ταυτόχρονη χρήση του παραδοσιακού, επιτραπέζιου ποντικιού.

Φωτογραφίδα (light pen ή mouse pen)

fotografida.jpg

Light Pen . Γνωστό και ως mouse pen. Πρόκειται για μία pointing συσκευή εισόδου που μοιάζει με στυλό και λειτουργεί με έναν ενσωματωμένο, ευαίσθητο στο φως ανιχνευτή. Το light pen, με το πάτημα ενός κουμπιού, δείχνει και επιλέγει (points and selects) συγκεκριμένα σημεία της οθόνης. Η χρήση του είναι παρόμοια με αυτή του ποντικιού (mouse), με τη διαφορά ότι το light pen λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί και η αυθεντική pointing συσκευή , το δάχτυλο. Ο δρομέας (cursor) κινείται στο σημείο εκείνο της οθόνης που δείχνει το light pen, ενώ το πάτημα του κουμπιού γίνεται με το σπρώξιμο του light pen πάνω στην οθόνη.
Συνδυάζεται και χρησιμοποιείται με οθόνες αφής ή και με κοινές οθόνες με την υποστήριξη κατάλληλου λογισμικού. Όταν ακουμπήσει στην οθόνη ή μετακινηθεί πάνω σε αυτήν ο υπολογιστής δέχεται τις επιλογές του χρήστη. Μοιάζει με στυλό στο μπροστινό μέρος του οποίου περιέχεται οπτικό σύστημα το οποίο προκαλεί την επίδραση στην οθόνη ενώ στο πίσω υπάρχει το σύρμα σύνδεσης που καταλήγει σε κατάλληλη κάρτα στον υπολογιστή. Το οπτικό σύστημα στην κεφαλή ανιχνεύει την ακτινοβολία των φωσφόρων της οθόνης και από εκεί υπολογίζεται η θέση της και η ενέργεια του χρήστη.

Ιχνο-σφαίρα (trackball )

ixnosfera.jpg

Η ιχνο-σφαίρα (trackball ) είναι μια παραλλαγή του ποντικιού. Στη συσκευή αυτή ο χρήστης περιστρέφει τη σφαίρα και μετακινεί το δείκτη στην οθόνη όπως ακριβώς και με το ποντίκι. Χρησιμοποιείται συνήθως σε φορητούς υπολογιστές και αντικαθιστά το ποντίκι όταν οι συνθήκες δεν επιτρέπουν τη λειτουργία του. Είναι όμως δυνατόν να χρησιμοποιηθεί και σε υπολογιστές γραφείου ως ξεχωριστή μονάδα εισόδου
Τα trackballs (εάν προσπαθούσαμε να αποδώσουμε τον όρο στα ελληνικά θα διαλέγαμε την έκφραση «μπαλάκια ιχνηλασίας. Το trackball, λοιπόν, είναι μία σταθερή συσκευή παρόμοια με το ποντίκι αλλά με την μπάλα στο πάνω μέρος, όπου η μετακίνηση ή η περιστροφή της μπάλας προκαλεί και την μετακίνηση του δείκτη.
Το παραδοσιακό ποντίκι απαιτεί από το χρήστη να εκτελεί τρία καθήκοντα παράλληλα : ο χρήστης, δηλαδή, πρέπει ταυτόχρονα να κρατάει το ποντίκι σκεπάζοντάς το με την παλάμη, να το μετακινεί και να κάνει κλικ στα κουμπιά του ποντικιού. Αντιθέτως, το trackball από σχεδιασμού του επιτρέπει στο χρήστη να εκτελεί καθεμιά από τις τρεις αυτές ενέργειες ξεχωριστά. Το μέγεθος της μπάλας ποικίλλει από πολύ μεγάλο (όσο μία μπάλα μπιλιάρδου) έως πολύ μικρό (όσο ένας βόλος). Όσο μικρότερη είναι η μπάλα, τόσο μικρότερη είναι και η προσπάθεια που απαιτείται για την μετακίνηση ή την περιστροφή της. Τα κουμπιά πάνω σε ένα trackball μπορούν να εκτελούν: απλό κλικ, δεξί κλικ, διπλό κλικ ή παρατεταμένο κλικ (σύρσιμο).

Πληκτρολόγιο (keyboard)

pliktrologio.jpg

Το πληκτρολόγιο είναι μία απλή ηλεκτρονική συσκευή η οποία έχει σκοπό να επιτρέπει την επικοινωνία μεταξύ χρήστη και υπολογιστή μέσω πληκτρολόγησης των εντολών ή των δεδομένων. Αποτελείται από ένα σύνολο πλήκτρων, όπως παλαιότερα η γραφομηχανή και περιλαμβάνει γράμματα, αριθμούς και ειδικά σύμβολα. Το πληκτρολόγιο διαθέτει, επίσης, πλήκτρα ειδικών λειτουργιών προγραμματιζόμενα ή όχι. Το πληκτρολόγιο χρησιμοποιείται από το χρήστη, για να απαντήσει σε μηνύματα του Λειτουργικού Συστήματος, να του δώσει εντολές, να εισάγει προγράμματα και δεδομένα για επεξεργασία.
Σήμερα, υπάρχουν πολλοί τύποι πληκτρολόγιων στην αγορά. Γενικά τα πλήκτρα είναι χωρισμένα σε ομάδες ανάλογα με τη λειτουργία τους.
Οι ομάδες αυτές είναι: Τα πλήκτρα γραφομηχανής, που είναι και το βασικό τμήμα του πληκτρολογίου . Το πλήκτρα αριθμομηχανής, τα οποία βρίσκονται στη δεξιά πλευρά . Τα πλήκτρα λειτουργιών, που βρίσκονται στο επάνω μέρος του πληκτρολογίου και περιλαμβάνουν τα πλήκτρα λειτουργιών F1-F12.Τα ειδικά πλήκτρα, τα οποία βρίσκονται σε διάφορα σημεία του πληκτρολογίου .Τα πλήκτρα κίνησης και βελών στο κέντρο του πληκτρολογίου, τα οποία σας βοηθούν να μετακινείστε προς όλες τις κατευθύνσεις και με διάφορους τρόπους
Γιατί τα πληκτρολόγια έχουν αυτή την σειρά πλήκτρων; Ο εφευρέτης της γραφομηχανής Christopher Sholes δεν χρησιμοποίησε την σειρά γραμμάτων QWERTY στην πρώτη γραφομηχανή αλλά είχε τα γράμματα σε αλφαβητική σειρά. Αυτό όμως τού δημιούργησε ένα πρόβλημα, όσοι είχαν την εφεύρεση του, έγραφαν πολύ εύκολα και γρήγορα με την αλφαβητική διάταξη ενώ τα κομμάτια της γραφομηχανής ήταν ξύλινα κάτι που σε συνδιασμό με την ταχύτητα δημιούργησε προβλήματα. Έτσι αποφάσισε να διατάξει τα πλήκτρα με μία πιό δύσκολη μορφή γιά να επιβραδύνει την ταχύτητα γραψίματος. Σήμερα η πιό γνωστή διάταξη είναι η QWERTY όμως υπάρχουν και άλλες πού συναντάμε πιό σπάνια, όπως η αλφαβητική ή η Dvorak η οποία είναι φτιαγμένη έτσι ώστε στην πρώτη σειρά να βρίσκονται τα γράμματα πού συναντάμε πιό συχνά.
(δηλαδή ... η διάταξη στο πληκτρολόγιο ακολούθησε την διάταξη της γραφομηχανής ... η δύναμη της συνήθειας.

NETMOD

Είναι μια συσκευή, γνωστή ως "Συσκευή Τερματικής Διάταξης Δικτύου" (Network Termination/NT) η οποία είναι απαραίτητη για τη σύνδεση της γραμμής ISDN στο Δίκτυο του ΟΤΕ. Το netMod υποστηρίζει και την 64 Kbps και την 128 Kbps γραμμή.

Splitter - Διαχωριστής (adsl σύνδεσης)

Το Splitter είναι μία μικρή συσκευή που σκοπό έχει να διαχωρίσει τη γραμμή του τηλεφώνου μας σε τηλεφωνική γραμμή και σε γραμμή για την σύνδεση μας στο internet . Υπάρχουν Splitter τόσο για την απλή γραμμή μας (pstn) όσο και για την ψηφιακή (isdn) γραμμή που θέλουμε να αναβαθμίσουμε σε adsl σύνδεση .

MODEM

Συντομογραφία του MO-dulator / DEModulator (διαμορφωτής / αποδιαμορφωτής). Το μόντεμ (όπως ονομάζεται πλέον και στα Ελληνικά) επιτρέπει στον υπολογιστή να επικοινωνήσει μέσω τηλεφωνικών γραμμών με άλλους υπολογιστές. Μπορείτε να προμηθευτείτε μόντεμ δύο τύπων: εσωτερικό ή εξωτερικό. Ένα εσωτερικό μόντεμ δίνεται σε κάρτα που μπορείτε να συνδέσετε μέσα σε μια κενή θέση στον υπολογιστή σας. Κατόπιν μπορείτε να συνδέσετε την τηλεφωνική γραμμή απευθείας στο μόντεμ. Ένα εξωτερικό μόντεμ βρίσκεται έξω από τον υπολογιστή. Περιέχει τρία καλώδια. Ένα καλώδιο συνδέεται στην παροχή ρεύματος, ένα σειριακό καλώδιο συνδέει το μόντεμ με την σειριακή πύλη στο πίσω μέρος του υπολογιστή και ένα τρίτο καλώδιο συνδέει το μόντεμ με μια πρίζα τηλεφώνου .
Εκτός από τα εσωτερικά και εξωτερικά modem υπάρχει η διάκριση σε Modem συμβατά για απλές συνδέσεις , συνδέσεις isdn και adsl .

UPS (uninterruptible power supply)

Τα UPS είναι συσκευές που αναλαμβάνουν να τροφοδοτήσουν τον υπολογιστή μας με απόλυτα σταθερή τάση είτε υπάρχει ρεύμα στο δίκτυο είτε όχι. Οι συσκευές αυτές διαθέτουν διάφορα φίλτρα σταθεροποίησης της τάσης και το ρεύμα που προσφέρουν είναι απολύτως σταθερό και συνεπώς μας προστατεύουν από οποιαδήποτε διακύμανση του δικτύου του ρεύματος. Επίσης διαθέτουν μπαταρίες οι οποίες μπορούν να τροφοδοτήσουν για κάποιο χρονικό διάστημα τον υπολογιστή μας με ρεύμα ακόμα και αν δεν υπάρχει ρεύμα στο δίκτυο.
Υπάρχουν τρία πρότυπα σχεδίασης Ups : 1. Stand-Bay 2. Line Interactive και 3. On-Line που είναι και το καλύτερο πρότυπο σχεδίασης .

Adsl modem

Για την adsl σύνδεση σας εκτός από την δυνατότητα να υπάρχει διαθέσιμη γραμμή στην περιοχή σας και ένα διαχωριστή splitter χρειαζόμαστε και ένα adsl modem . Adsl modem υπάρχουν δύο κατηγορίες : Τα Usb modem που είναι πιο φθηνά και πιο εύκολα στην σύνδεση τους και τα Ethernet τα οποία συνήθως λειτουργούν και σαν router . Τα Ethernet πλεονεκτούν σε σχέση με τα usb σε ασφάλεια , σε επιβάρυνση της cpu , δεν έχουν περιορισμό στο μήκος του καλώδιου , συνδέονται απευθείας στην κάρτα δικτύου αλλά είναι πιο ακριβά από τα Usb .
 
Top Bottom