techne
Administrator
Google: Πώς psaxnoun οι Έλληνες
Η Google ανακοίνωσε σήμερα τα αποτελέσματα μίας εσωτερικής έρευνας, που διεξήχθη τον Ιούνιο (2009), σχετικά με τη διερεύνηση και τη περιγραφή της γλωσσικής επιλογής των Ελλήνων χρηστών όσον αφορά στις διαδικτυακές αναζητήσεις. Τα ελληνικά ερωτήματα αναζήτησης κυριαρχούν σε ποσοστό 51%, ενώ ακολουθούν τα greeklish με 34% και έπονται τα αγγλικά με ποσοστό 15%.
Το ενδιαφέρον είναι ότι αν προσθέσουμε τα brand names (πχ. Facebook, in, YouTube, Google?) τότε οι Έλληνες φαίνεται να προτιμούν τα Αγγλικά ως πρώτη επιλόγη τους (72%), έπειτα τα ελληνικά (15%) και τέλος τα Greeklish (13%).
Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την ολοκλήρωση της έκθεσης περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων, κατά τον Ιούνιο του 2009, που αντιστοιχούν σε μοναδικά ερωτήματα αναζήτησης (ερωτήματα που εμφανίζουν έστω και ένα διαφορετικό χαρακτήρα σε σχέση με τα υπόλοιπα πχ. Google ? goggle) με ικανοποιητικό όγκο αναζητήσεων (τουλάχιστον 1.000 αναζητήσεις ανά εβδομάδα).
Στη συνέχεια, τα ερωτήματα αναζήτησης (search queries) κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις (3) ομάδες: Αγγλικά, Ελληνικά και Greeklish (ελληνικά που είναι γραμμένα στο λατινικό αλφάβητο), με την απόδοση διαφορετικής βαρύτητας σε κάθε ένα από αυτά, όσον αφορά στη συμμετοχή τους στα τελικά ποσοστά ανάλογα με τον όγκο αναζητήσεων που διέθεταν.
Παραδείγματος χάριν, το ερώτημα αναζήτησης «hotel», «ksenodoxeio» και «ξενοδοχείο», με αντίστοιχούς όγκους αναζητήσεων 49, 12 και 39 σε σύνολο 100 αναζητήσεων, συμμετέχουν κατά 49%, 12% και 39% στα τελικά ποσοστά.
Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και δεν μπορούν ούτε πρέπει να θεωρηθούν τα ευρήματα διαχρονικώς αμετάβλητα, καθώς αφορούν τη γλώσσα, η οποία αποτελεί ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο σημειακό σύστημα.
Το ενδιαφέρον είναι ότι αν προσθέσουμε τα brand names (πχ. Facebook, in, YouTube, Google?) τότε οι Έλληνες φαίνεται να προτιμούν τα Αγγλικά ως πρώτη επιλόγη τους (72%), έπειτα τα ελληνικά (15%) και τέλος τα Greeklish (13%).
Η μεθοδολογία που χρησιμοποιήθηκε για την ολοκλήρωση της έκθεσης περιλαμβάνει τη συλλογή δεδομένων, κατά τον Ιούνιο του 2009, που αντιστοιχούν σε μοναδικά ερωτήματα αναζήτησης (ερωτήματα που εμφανίζουν έστω και ένα διαφορετικό χαρακτήρα σε σχέση με τα υπόλοιπα πχ. Google ? goggle) με ικανοποιητικό όγκο αναζητήσεων (τουλάχιστον 1.000 αναζητήσεις ανά εβδομάδα).
Στη συνέχεια, τα ερωτήματα αναζήτησης (search queries) κατηγοριοποιήθηκαν σε τρεις (3) ομάδες: Αγγλικά, Ελληνικά και Greeklish (ελληνικά που είναι γραμμένα στο λατινικό αλφάβητο), με την απόδοση διαφορετικής βαρύτητας σε κάθε ένα από αυτά, όσον αφορά στη συμμετοχή τους στα τελικά ποσοστά ανάλογα με τον όγκο αναζητήσεων που διέθεταν.
Παραδείγματος χάριν, το ερώτημα αναζήτησης «hotel», «ksenodoxeio» και «ξενοδοχείο», με αντίστοιχούς όγκους αναζητήσεων 49, 12 και 39 σε σύνολο 100 αναζητήσεων, συμμετέχουν κατά 49%, 12% και 39% στα τελικά ποσοστά.
Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί τα παραπάνω είναι αποτέλεσμα των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα και δεν μπορούν ούτε πρέπει να θεωρηθούν τα ευρήματα διαχρονικώς αμετάβλητα, καθώς αφορούν τη γλώσσα, η οποία αποτελεί ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο σημειακό σύστημα.