RC_Andreas
Administrator
Τηλεπικοινωνιακοί πάροχοι στην Ευρώπη φέρονται να σχεδιάζουν την εφαρμογή ενός σχεδίου που θα μπλοκάρει τις online διαφημίσεις σαν ένα μέσο πίεσης προς την αμερικανική Google.
Σύμφωνα με δημοσίευμα των Financial Times, μη κατονομαζόμενη ευρωπαϊκή εταιρεία παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών έχει ήδη εγκαταστήσει ένα ειδικό λογισμικό μπλοκαρίσματος στο δίκτυό της και σχεδιάζει να το ενεργοποιήσει μέχρι το τέλος του έτους.
Μάλιστα, το δημοσίευμα υποστηρίζει ότι το εν λόγω λογισμικό είναι δημιούργημα μίας ισραηλινής startup, με την ονομασία Shine. Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα στα δίκτυα κινητής τηλεφωνίας να «φιλτράρουν» τις διαφημίσεις που προέρχονται από την Google και άλλες αντίστοιχες πηγές ώστε να μπορούν να μειώνουν τη χρήση bandwidth στα δίκτυά τους.
Ο Roi Carthy, επικεφαλής του τμήματος marketing της Shine, δήλωσε στο Business Insider ότι ένας μεγάλος πάροχος, με δεκάδες εκατομμύρια συνδρομητές, θα προχωρήσει σε σχετικές ανακοινώσεις εντός των επόμενων δύο μηνών. Παράλληλα, στελέχη της Shine είχαν κατά το πρόσφατο παρελθόν υποστηρίξει ότι τουλάχιστον ένας μεγάλος πάροχος στις ΗΠΑ ενδιαφέρεται να χρησιμοποιήσει την ίδια τεχνολογία. Ωστόσο, οι Verizon, AT&T, Sprint και T-Mobile δεν επιβεβαίωσαν τον ισχυρισμό.
Αν και δεν κατονομάζονται οι εταιρείες που ενδιαφέρονται να προσχωρήσουν σε μία τέτοια κίνηση, η έρευνα των Financial Times αποκάλυψε ότι η Shine υποστηρίζεται από διάφορους επενδυτές μεταξύ των οποίων και η Horizons Ventures, ιδιοκτησίας του Li Ka-shingο οποίος με τη σειρά του είναι πρόεδρος του Δ.Σ. της Hutchinson Whampoa, η οποία είναι η ιδιοκτήτρια της εταιρείας παροχής τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών 3 network.
Ανεξάρτητα όμως από το ποια είναι τελικά η εταιρεία, στόχος σε κάθε περίπτωση είναι το μπλοκάρισμα των διαφημίσεων της Google σαν μέσο πίεσης προς την κατεύθυνση της αλλαγής των ποσοστών διανομής των διαφημιστικών εσόδων της τελευταίας.
Όπως σημειώνει το «The Verge» τα διαφημιστικά έσοδα μέσω κινητής τηλεφωνίας είναι και ο λόγος που η αμερικανική Verizon Wireless ανακοίνωσε την απόκτηση της AOL έναντι του ποσού των 4,4 δισεκατομμυρίων δολαρίων την προηγούμενη εβδομάδα. Φυσικά, εάν τα παραπάνω ισχύουν, θα πρέπει το φιλτράρισμα των διαφημίσεων να γίνει με τρόπο που δεν θα παραβιάζονται οι νομοθεσίες σε Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες σχετικά με τη διαχείριση δεδομένων.