RC_Andreas
Administrator
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα αποτελέσματα έρευνας στα social media για τη χρήση των smartphone που πραγματοποίησε η ESET στο πλαίσιο του Mobile World Congress.
Στόχος της έρευνας, που πραγματοποιήθηκε τον Φεβρουάριο 2015 σε περίπου πεντακόσιους χρήστες smartphone στα social media, ήταν η συγκέντρωση δεδομένων αναφορικά με την ασφάλεια στην κινητή τηλεφωνία.
Σύμφωνα με την έρευνα το 9,7% των ερωτηθέντων χρηστών έχει χάσει ή έχει πέσει θύμα κλοπής της συσκευής του κατά τους τελευταίους 12 μήνες, το 29,3% δεν κλειδώνει το smartphone του και περίπου το 20% δεν πραγματοποιεί καθόλου backup των δεδομένων του.
Ο Raphael Labaca Castro, ένας από τους ομιλητές της ESET στο Mobile World Congress, στη Βαρκελώνη, προτείνει συμβουλές για το πώς να παραμένουν οι χρήστες ασφαλείς στο διαδίκτυο. «Για τους χρήστες του Android, μια λύση ασφάλειας είναι απαραίτητη, καθώς πέρυσι οι απειλές που εντοπίσαμε σε αυτήν την πλατφόρμα ξεπέρασαν κάθε ρεκόρ ? μεταξύ αυτών και το πρώτο ransomware για κρυπτογράφηση αρχείων που ανακαλύφθηκε από τα εργαστήρια ερευνών μας».
Σύμφωνα με τον Castro, είναι επίσης πολύ σημαντικό να κρατούνται τακτικά αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων που αποθηκεύονται σε ένα smartphone. Με βάση την έρευνα της ESET, το 19,7% των χρηστών στην πραγματικότητα δεν δημιουργούν καθόλου αντίγραφα ασφαλείας των δεδομένων τους και το 35,7% το κάνει μόνο κάποιες φορές (το 19,9% καθημερινά, το 14,7% εβδομαδιαία και το 10% μηνιαία).
Ένα από τα καλύτερα εργαλεία προστασίας ενάντια στις παραβιάσεις των τηλεφώνων από φυσικά πρόσωπα, είναι το κλείδωμα της συσκευής, ενώ και το λογισμικό ασφαλείας με Anti-Theft μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό της. Ωστόσο, το 29,3% δεν κλειδώνει το τηλέφωνο ή την οθόνη, ενώ η συντριπτική πλειοψηφία ? το 55,3 τοις εκατό ? χρησιμοποιεί αριθμό PIN για κλείδωμα (το 12,5% χρησιμοποιεί δακτυλικά αποτυπώματα και το 3% λειτουργία ανίχνευσης προσώπου).
Ένας από τους καλύτερους τρόπους προστασίας ενάντια στην πρόσβαση σε δίκτυα επιχειρήσεων, καθώς και σε προσωπικά μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, είναι η χρήση πιστοποίησης διπλού παράγοντα. Στο σημείο αυτό μπορούμε να σημειώσουμε και ένα ευχάριστο εύρημα, καθώς το 64,9% των ερωτηθέντων χρησιμοποιούν ήδη πιστοποίηση για τις online υπηρεσίες (π.χ. μέσω μηνυμάτων κειμένου).
Αυτό μπορεί να είναι ιδιαίτερα σημαντικό για υπηρεσίες όπως τις online τραπεζικές συναλλαγές, οι οποίες χρησιμοποιούνται από το 53% των ερωτηθέντων χρηστών. Επιπλέον, η έρευνα ανέδειξε τη σημασία της προστασίας του «cloud» των χρηστών smartphone, με ήδη το 26,9% να χρησιμοποιούν αποκλειστικά αυτές τις υπηρεσίες cloud και το 23,1% να αποθηκεύει τα δεδομένα, τόσο τοπικά όσο και στο cloud.
[Δ.Τ. ESET]