RC_Andreas
Administrator
Ο CTO (Chief Technology Officer) της Lenovo, Peter Hortensius, προχώρησε στην έκδοση ανακοίνωσης σχετικά με τις ενέργειες της εταιρείας για την αντιμετώπιση του λογισμικού Superfish.
Καταρχήν στην ανακοίνωσή του ο Hortensius, παραδέχεται την άστοχη ενσωμάτωση του Superfish σε υπολογιστές της εταιρείας. Επίσης, ξεκαθαρίζει ότι το εν λόγω λογισμικό δεν προσέθεσε «κάποια αξία στην εμπειρία χρήσης» και για το λόγο αυτό είχε ήδη προχωρήσει η διαδικασία αφαίρεσής του από το σύνολο του προ-εγκατεστημένου λογισμικού.
Ακολούθησαν τα δημοσιεύματα σχετικά με την ευπάθεια που προκλήθηκε από το εν λόγω λογισμικό και η οποία οδήγησε στη λήψη μέτρων εκ μέρους της Lenovo, ώστε να γίνει εφικτή η αφαίρεσή του. Μάλιστα, στο σημείο αυτό ο CTO της εταιρείας ζητά εκ νέου δημοσίως συγγνώμη από τους πελάτες και τους συνεργάτες της εταιρείας.
Χαρακτηριστικά, ο Chief Technology Officer της Lenovo αναφέρει τα βήματα που έγιναν για την εξάλειψη του προβλήματος:
? Την Πέμπτη, 19 Φεβρουαρίου, η Lenovo διέθεσε οδηγίες για την χειροκίνητη λύση και μέχρι την Παρασκευή, 20 Φεβρουαρίου προσφέρθηκε ένα αυτοματοποιημένο εργαλείο αφαίρεσης για να είναι απλό για τους πελάτες να αφαιρέσουν το Superfish και τα σχετιζόμενα αρχεία.
? Επίσης την Παρασκευή, οι εταίροι της Lenovo, Microsoft, McAfee και Symantec ενημέρωσαν το λογισμικό τους για να αφαιρέσουν και απενεργοποιήσουν αυτόματα το Superfish. Αυτό σημαίνει ότι οι χρήστες που διαθέτουν οποιοδήποτε από αυτά τα προϊόντα ενεργό, θα προστατεύονται αυτόματα.
? Σωρευτικά όλες αυτές οι ενέργειες σημαίνουν ότι όλα τα νέα προϊόντα που είναι προς πώληση θα είναι προστατευμένα. Αμέσως μόλις το σύστημα ενεργοποιηθεί για πρώτη φορά, το πρόγραμμα Antivirus θα ξεκινήσει μια σάρωση και έπειτα θα αφαιρέσει το Superfish από το σύστημα. Όσον αφορά τα συστήματα στα οποία γίνεται επαναφορά από το backup partition του σκληρού δίσκου, το Superfish θα αφαιρείται με τον ίδιο τρόπο. Για προϊόντα που χρησιμοποιούνται ήδη, το Superfish θα αφαιρεθεί μόλις πραγματοποιηθεί η ενημέρωση στα προγράμματα antivirus.
? Η εταιρεία είναι ήδη στη διαδικασία ανάπτυξης ενός συγκεκριμένου σχεδίου για την αντιμετώπιση των ευπαθειών και για την ασφάλεια του λογισμικού μέσω καθορισμένων δράσεων, το οποίο θα είναι διαθέσιμο μέχρι το τέλος της εβδομάδας.
Το εν λόγω σχέδιο θα περιλαμβάνει:
? τη δημιουργία ενός καθαρότερου PC image (το λειτουργικό σύστημα και το λογισμικό που υπάρχει προεγκατεστημένο στη συσκευή σας προτού αυτή χρησιμοποιηθεί)
? την άμεση συνεργασία με τους χρήστες, με ειδικούς για την προστασία και ασφάλεια και με άλλους ώστε να δημιουργηθεί το συντομότερο δυνατό η κατάλληλη στρατηγική για ένα σωστό φάσμα προεγκατεστημένου λογισμικού
? και την επιδίωξη αναζήτησης και αξιολόγηση των απόψεων ακόμη και των σκληρότερων επικριτών της Lenovo ώστε να διασφαλιστεί μια κατάλληλη αξιολόγηση για τα προϊόντα της από εδώ και στο εξής.
Τέλος, ο Peter Hortensius τονίζει ότι το ζήτημα περιορίστηκε στα consumer notebooks και σε καμία περίπτωση δεν επηρέασε τα ThinkPads, τυχόν tablets, desktops ή smartphones, οποιοδήποτε enterprise server ή συσκευή αποθήκευσης.