Ένας στους δύο άντρες πέφτει θύμα των ιστοσελίδων κοινωνικής δικτύωσης, όπως το γνωστό Facebook. Αυτό προκύπτει μεταξύ άλλων από στοιχεία έρευνας που αφορά την Ελλάδα και τους Ελληνες χρήστες. Τη συγκεκριμένη έρευνα πραγματοποίησε και παρουσίασε η μη κυβερνητική οργάνωση ΝΕΟΙ «Νέοι Ευρωπαίοι Οργανωμένοι Ικανοί».
Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε η μη κυβερνητική οργάνωση, κατά το 2010 δέχτηκε 218 καταγγελίες εκ των οποίων το 72% αφορούσε παραβιάσεις προσωπικών δεδομένων στο Facebook, το 16% πορνογραφικά μηνύματα στο ηλεκτρονικό ταχυδρομείο των χρηστών του Διαδικτύου, το 2% σεξουαλική παρενόχληση σε προσωπικό ιστολόγιο ή ιστοσελίδα, ενώ έγιναν έξι αναφορές γονέων για εθισμό των παιδιών τους σε ηλεκτρονικά παιχνίδια και αυξημένη χρήση του Διαδικτύου και άλλες που αφορούσαν οικονομικές απάτες.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το 47% των καταγγελιών προήλθε από άντρες ηλικίας 20-36 ετών, το 12% από άντρες ηλικίας 36-49 ετών, το 3% από γονείς και το 38% από γυναίκες 22-33 ετών. Οι καταγγελθέντες δεν θέλησαν να απευθυνθούν στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος ή σε κάποιο αστυνομικό τμήμα, φοβούμενοι την περαιτέρω έκθεση των προσωπικών τους δεδομένων.
Σύμφωνα με την πρόεδρο της οργάνωσης, Αννα Ευθυμίου, οι περισσότεροι νέοι δείχνουν τυφλή εμπιστοσύνη στους χρήστες του Facebook, δίνοντας τα πραγματικά τους στοιχεία (όνομα, διεύθυνση, φωτογραφίες, ημερομηνία γέννησης, τηλέφωνα), χωρίς να έχουν διαβάσει ποτέ τους όρους χρήσης της ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης, το οποίο δεν εγγυάται τη μυστικότητά τους. «Αν ένας χάκερ κλέψει τα προσωπικά μας δεδομένα μέσα από το Facebook, αυτό δεν φέρει καμία ευθύνη, ούτε μπορεί να κατηγορηθεί για τα μέτρα ασφαλείας του» επισημαίνει.
Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του Facebook για το 2010, η Ελλάδα είναι η 26η χώρα σε χρήση. Μέσα σε δύο χρόνια οι χρήστες του Facebook στη χώρα μας αυξήθηκαν κατά 462% (το 2008 ήταν 505.000, το 2009 ήταν 1.639.000 και το 2010 έφτασαν τους 2.838.700).
Σε παγκόσμιο επίπεδο, εάν το Facebook ήταν χώρα, θα ήταν η τρίτη μεγαλύτερη, λαμβάνοντας υπόψη τον αριθμό των χρηστών (περισσότεροι από 500 εκατομμύρια ενεργοί). Από αυτούς, το 50% συνδέονται οποιαδήποτε μέρα στο προφίλ τους, ο μέσος χρήστης έχει 130 φίλους και ξοδεύει 55 λεπτά ημερησίως, είναι συνδεδεμένος με 80 σελίδες, γκρουπ και εκδηλώσεις και δημιουργεί 90 στοιχεία περιεχομένου (συνδέσμους, ιστορίες, σημειώσεις, φωτογραφίες και βίντεο) κάθε μήνα, με αποτέλεσμα να διαμοιράζονται πάνω από 30 δισεκατομμύρια τέτοια στοιχεία κάθε μήνα.