RC_Andreas
Administrator
![gimp-intro_120_110.jpg gimp-intro_120_110.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4244-f01b482aa5d7ea72b515ca85c183ce9c.jpg)
Αξιοποιήστε τη δωρεάν εφαρμογή Gimp για να δημιουργήσετε εκ του μηδενός κάθε είδους χαριτωμένα σκίτσα, για οποιαδήποτε χρήση - από το λογότυπο του site σας μέχρι ένα wallpaper για τον υπολογιστή σας.
Η δημιουργια ενος σκιτσου δεν είναι και τόσο δύσκολη υπόθεση, ακόμη και αν δεν ?πιάνει? το χέρι σας - αφού τα σύγχρονα προγράμματα επεξεργασίας γραφικών επιτρέπουν να διορθώσετε και να ξαναδιορθώσετε κάθε γραμμή και καμπύλη, να αλλάξετε ό,τι έχετε σχεδιάσει μέχρι και? κουκκίδα-κουκκίδα, να διαλέξετε από εκατομμύρια χρώματα χωρίς να χρειάζεται να μάθετε ποια τέμπερα πρέπει να αναμιχθεί με ποια άλλη, για να επιτύχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Ακόμη κι έτσι, όμως, καλό είναι να υπάρχει μικρή εμπειρία, καθώς βοηθά στο να αποτυπώσει κανείς ό,τι φαντάζεται στο ?ψηφιακό χαρτί? που του παρέχουν οι προαναφερθείσες εφαρμογές. Καλό είναι, επίσης, να υπάρχει η σχετική οικονομική δυνατότητα, αφού αυτές οι εφαρμογές συνήθως κοστίζουν.
Λαμπρή εξαίρεση ανάμεσά τους το Gimp, ένα υπερπλήρες και αρκετά εύκολο στη χρήση πρόγραμμα σχεδίασης, με το οποίο μπορείτε να σχεδιάσετε οτιδήποτε - μοναδικό όριο είναι η φαντασία σας. Σε αυτές τις σελίδες, λοιπόν, θα δούμε μαζί κάποιες βασικές λειτουργίες του Gimp, που μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε ως αφετηρία, εφαρμόζοντάς τες στην πράξη κατά τη σχεδίαση ενός σχετικά απλού σκίτσου. Κρατήσαμε επίτηδες απλή τόσο την ίδια τη διαδικασία όσο και το τελικό σκίτσο, ώστε να μπορεί να το αναπαράγει ο οποιοσδήποτε, ακόμη κι αν δεν έχει σχεδιάσει ποτέ του τίποτα. Επιπλέον, δεν χρησιμοποιήσαμε εξειδικευμένο εξοπλισμό, scanners, πενάκια (pen tablets) ή κάτι παραπλήσιο.
Κοινώς, ό,τι χρειάζεται για να δημιουργήσετε το ίδιο αποτέλεσμα είναι η? οθόνη σας, το ποντίκι σας και η εφαρμογή Gimp - την οποία μπορείτε να βρείτε στο DVD που συνοδεύει το τεύχος. Σημειώνουμε επίσης ότι το σχέδιο έγινε σε περιβάλλον Linux, αφού το Gimp διατίθεται κυρίως για αυτό, αλλά και η έκδοσή του για Windows είναι πανομοιότυπη. Τέλος, επισημαίνουμε ότι το δικό μας σχέδιο έγινε σε ανάλυση οθόνης (1.920x1.200) για χρήση ως wallpaper.
Βήμα 1
Διαλέξτε File>New για να δημιουργήσετε έναν νέο, κενό καμβά σχεδίασης. Δώστε στα πεδία Width και Height του Image Size, στο παράθυρο που εμφανίζεται, το μέγεθος που θέλετε να έχει ο καμβάς - εμείς δώσαμε την ανάλυση του desktop μας, 1.920x1.200. Πατήστε ΟΚ για να δημιουργηθεί ο καμβάς. Στην παλέτα χρωμάτων (παράθυρο FG/BG - που ορίζει το ?μπροστά? και το ?πίσω? χρώμα) διαλέξτε δύο διαφορετικούς τόνους του γαλάζιου, έναν για ?μπροστά? και έναν για ?πίσω?.
![0001.jpg 0001.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4239-73cbbeb8ff854a26bff4b4c134e1ee94.jpg)
Βήμα 2
Κάντε κλικ στο πλήκτρο δημιουργίας νέου layer (το πρώτο στο κατώτερο τμήμα του παραθύρου Layers, Channels, Paths?) και στο σχετικό παράθυρο που εμφανίζεται δώστε του ένα χαρακτηριστικό όνομα για να τον αναγνωρίζετε. Ο λόγος που ορίσαμε τα δύο γαλάζια χρώματα είναι για να τα χρησιμοποιήσουμε στη σχεδίαση του background της εικόνας, που θέλουμε να είναι ένας γαλάζιος ουρανός, οπότε εμείς δώσαμε απλώς το όνομα ?Sky?. Αφήστε όλες τις άλλες επιλογές ως έχουν και επικυρώστε τη δημιουργία του layer με κλικ στο OK.
![0002.jpg 0002.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4230-6813d32023cce72a45221137b3e83944.jpg)
Βήμα 3
Κάντε κλικ στο νέο layer για να το επιλέξετε. Διαλέξτε το εργαλείο gradient (πρώτο στην τέταρτη σειρά του Toolbox) και ?τραβήξτε? ένα gradient από το κατώτερο προς το ανώτερο τμήμα του καμβά σας, για να δημιουργήσετε τη γαλάζια διαβάθμιση του ουρανού. Δημιουργήστε νέο layer, στο οποίο θα σχεδιάσετε κάποια σύννεφα. Διαλέξτε το εργαλείο ελλειπτικής επιλογής (δεύτερο στο Toolbox) και επιλέξτε μια μικρή έλλειψη στο πάνω αριστερά τμήμα της εικόνας σας. Κρατήστε πατημένο το Shift και σχεδιάστε περισσότερες ελλείψεις, περίπου όπως στην εικόνα μας.
![0003.jpg 0003.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4233-4c5f54e446f8e95f228a5753a6238ded.jpg)
Βήμα 4
Διαλέξτε την Paintbrush (τρίτη στην τέταρτη σειρά του Toolbox) και ?γεμίστε? τα σύννεφα με λευκό χρώμα (βεβαιωθείτε ότι έχετε επιλεγμένο το δικό τους layer, το οποίο δημιουργήσατε νωρίτερα). Τώρα, ας τα ?θολώσουμε? λίγο. Με επιλεγμένο το layer τους κάντε κλικ στο τέταρτο εικονίδιο του παραθύρου των ?Layers, Channels??, για να αντιγραφεί το επιλεγμένο layer. Επαναλάβετε. Μειώστε το Opacity του αρχικού layer με τα σύννεφα στο 65% (από το σχετικό slider, στο ανώτερο τμήμα του ίδιου παραθύρου) και στο 45-48% για τα άλλα δύο layers που αντιγράψατε από αυτό. Με επιλεγμένο τον πρώτο από τους δύο ?κλώνους? διαλέξτε Filter>Blur>Motion Blur με Blur Type: Linear, Length: 50 με 60 και Angle: 0. Επαναλάβετε για το δεύτερο με ίδιες παραμέτρους, αλλά με Angle:180.
![0004.jpg 0004.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4232-089072ae755077020efcdbb6a7968722.jpg)
Βήμα 5
Συνεχίζουμε με το πιο δημιουργικό κομμάτι. Διαλέξτε το μολύβι (δεύτερο στην τέταρτη σειρά του Toolbox) και δημιουργήστε όπως νωρίτερα ένα νέο layer, στο οποίο θα σχεδιάσετε ένα δέντρο (γι? αυτό και ονομάσαμε το layer ?Tree?). Διαλέξτε από την παλέτα χρωμάτων μαύρο χρώμα (μετακινήστε το σταυρό επιλογής στην κάτω αριστερή γωνία) και αλλάξτε τις παραμέτρους του μολυβιού (στο μεσαίο τμήμα του Toolbox), ώστε να έχει Opacity:100 και Scale:1.00. Δημιουργήστε ένα σχήμα περίπου όπως αυτό που βλέπετε στην εικόνα μας, το οποίο μπορεί για την ώρα να φαίνεται? περίεργο, αλλά σύντομα θα μετατραπεί σε βασικό κορμό και ένα χοντρό κλαδί.
![0005.jpg 0005.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4238-f2ca0e0fe59de30da8f67707d4e19360.jpg)
Βήμα 6
Στη συνέχεια, κάντε κλικ σε ένα σημείο λίγο πάνω από την ?κορυφή? του κορμού και με διαδοχικές καμπύλες κινήσεις προς τα αριστερά και πάνω σχεδιάστε το περίγραμμα από το φύλλωμα του δέντρου. Επαναλάβετε για τη δεξιά πλευρά του. Τώρα θα μοιάζει λίγο περισσότερο με πραγματικό (αν και? καρτουνίστικο) δέντρο. Διαλέξτε το εργαλείο γεμίσματος (?κουβαδάκι?, τελευταίο στην τρίτη σειρά του Toolbox) και γεμίστε το χώρο του φυλλώματος με ένα σκούρο πράσινο και του κορμού και του κλαδιού με ένα σκούρο καφέ χρώμα.
![0006.jpg 0006.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4248-922c71be76247c493ac2f8305505a900.jpg)
Βήμα 7
Για να μη μοιάζει εντελώς επίπεδο το δέντρο, θα του δώσουμε λίγο όγκο με τη χρήση φωτεινότερων και σκοτεινότερων χρωμάτων - είναι απλούστερο από ό,τι φαντάζει! Διαλέξτε το εργαλείο επιλογής (τέταρτο στην πρώτη σειρά του Toolbox) και κάντε κλικ στο χώρο του φυλλώματος - θα περιστοιχιστεί από μια διακεκομμένη γραμμή, που περιορίζει τις κινήσεις σε αυτόν. Διαλέξτε την paintbrush, ένα φωτεινότερο πράσινο χρώμα και αλλάξτε την Opacity της σε 10-15 και το Scale σε 0.05 με 0.30. Τώρα, αρχίστε να κάνετε κυκλικές κινήσεις μέσα στο φύλλωμα, χωρίς να αφήσετε το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού. Μετά αφήστε το, ξαναπατήστε το και επαναλάβετε, ξανά και ξανά. Κάθε φορά θα δημιουργούνται φωτεινότερες, τυχαίες καμπύλες, που από κοντά θα μοιάζουν με μπλεγμένα φύλλα.
![0007.jpg 0007.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4236-36208b614821aab3ac310df408299f12.jpg)
Βήμα 8
Συνεχίζουμε δίνοντας περισσότερο όγκο στον κορμό και το κλαδί. Διαλέξτε ένα καφέ χρώμα πιο σκούρο από αυτό που χρησιμοποιήσατε στην επιφάνεια του κορμού. Για να του δώσετε όγκο αυξήστε λίγο το μέγεθος της paintbrush με μια τιμή από 2 έως 4 και αυτήν τη φορά σχεδιάστε επαναλαμβανόμενες γραμμές με κάθετη φορά. Στο κλαδί πρέπει, αντίθετα, να χρησιμοποιήσετε οριζόντιες γραμμές. Στη συνέχεια, μειώστε το Opacity σε μια τιμή από 4 έως 8 και αυξήστε το μέγεθος της paintbrush σε μια τιμή από 5 έως 8. ?Περάστε? με επαναλαμβανόμενες κινήσεις τα πιο σκοτεινά σημεία που δημιουργήθηκαν πριν.
![0008.jpg 0008.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4249-b8db915745f769b18a77c7e97ae5ea71.jpg)
Βήμα 9
Αυξήστε το μέγεθος της paintbrush σε 10 και μειώστε την Opacity της σε 4 και διαλέξτε από την παλέτα χρωμάτων λευκό χρώμα. Στη συνέχεια, σχεδιάστε ένα τυχαίο σχήμα στην αριστερή πλευρά του δέντρου (αλλά λίγο πιο μέσα από την άκρη του, ώστε η paintbrush να μη βγαίνει ποτέ από το φύλλωμα). Φροντίστε να ξεκινά από το ανώτερο και να κατεβαίνει μέχρι το κατώτερο τμήμα του φυλλώματος. Επαναλάβετε την κίνηση -δεν είναι ανάγκη να κάνετε το ίδιο σχήμα-, αυτήν τη φορά επεκτείνοντάς το λίγο προς το κέντρο του φυλλώματος. Επαναλάβετε με την ίδια λογική άλλες πέντε-έξι φορές, κάθε φορά επεκτείνοντας τις κινήσεις σας, σχεδόν μέχρι να φτάσετε στο δεξί άκρο του. Στο τέλος το δέντρο θα μοιάζει πιο φωτεινό από την αριστερή πλευρά. Επαναλάβετε τις ίδιες κινήσεις για τον κορμό.
![0009.jpg 0009.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4246-cfd040bb178f9cb2b950214d65d6da8c.jpg)
Βήμα 10
Ακολουθεί το δεύτερο στάδιο, η σχεδίαση του πρωταγωνιστή της εικόνας. Επειδή, δυστυχώς, δεν υπάρχει τρόπος να σας περιγράψουμε ακριβώς τι κινήσεις πρέπει να κάνετε με το ποντίκι, θα σας δείξουμε βήμα-βήμα τη σχεδίαση ενός? φτερωτού χαρακτήρα, χωρίζοντάς τον σε τμήματα. Για αρχή, λοιπόν, δημιουργήστε νέο layer (εμείς το ονομάσαμε ?Bird?, βάσει του πρωταγωνιστή μας). Σε αυτό σχεδιάστε ένα σχήμα με το μολύβι (δεύτερο στην τέταρτη σειρά του Toolbox) και μαύρο χρώμα, το οποίο να μοιάζει κάπως με αυτό στην εικόνα. Αν και τώρα μοιάζει περισσότερο με? παγωτό χωνάκι, για να καταλάβετε περί τίνος πρόκειται, δείτε την τελευταία εικόνα. Αν το αποδομήσουμε, μοιάζει με δύο ενωμένες ελλείψεις και έναν ρόμβο στο κάτω τμήμα, του οποίου όμως οι πάνω πλευρές έχουν καμπύλη προς τα μέσα.
![0010.jpg 0010.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4243-c995c3ddfb02941ef70e9b099b1b7ee9.jpg)
Βήμα 11
Συνεχίζουμε με το σώμα και τα μαλλιά του χαρακτήρα μας. Κανένα από τα δύο δεν χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Για το σώμα απλώς δημιουργήστε ένα ελλειπτικό σχήμα, το οποίο να ξεκινά από κάποιο σημείο του ράμφους του αριστερά, να κατεβαίνει προς τα κάτω, να γυρνά προς τα πάνω στη δεξιά πλευρά του και, τέλος, να καταλήγει στην απέναντι πλευρά του ράμφους από όπου ξεκίνησε. Όσο για το μαλλί, πρόκειται για ένα τυχαίο σύνολο από καμπύλες, αφού δεν μας ενδιαφέρει ιδιαίτερα το πτηνό μας να είναι και χτενισμένο!
![0011.jpg 0011.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4234-ffe983953b7283781bfcac4d9bc2b4cf.jpg)
Βήμα 12
Το σημαντικότερο χαρακτηριστικό σε κάθε σκίτσο είναι τα μάτια, αφού αυτά αποτελούν το πλέον εκφραστικό στοιχείο. Εμείς τραβήξαμε μια ευθεία γραμμή μέχρι τη μέση των δύο ελλείψεων, την οποία, στη συνέχεια, ανεβάσαμε με μία δεύτερη γραμμή προς το πάνω σημείο όπου ενώνονται οι ελλείψεις. Το ένα μάτι ήταν σχεδόν έτοιμο. Τραβήξαμε μια καμπύλη από τη μέση της κάθετης γραμμής μέχρι το μέσο της δεξιάς πλευράς της δεξιάς έλλειψης, ώστε το δεύτερο μάτι να μοιάζει μισάνοιχτο. Ολοκληρώσαμε προσθέτοντας τα ρουθούνια στο ράμφος (τίποτε άλλο από δύο μικρές κάθετες ελλείψεις).
![0012.jpg 0012.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4240-c3db54e9ada4ec357b91db6a91849093.jpg)
Βήμα 13
Τα πόδια είναι λίγο πιο πολύπλοκα, αλλά όχι δύσκολα. Θυμηθείτε πώς περίπου είναι τα πόδια των τυπικών πτηνών: το κατώτερο σημείο και τα πέλματά τους είναι γυμνά, αλλά το ανώτερο έχει πούπουλα. Έτσι, χωρίσαμε τα πόδια σε τρία τμήματα. Ξεκινήστε σχεδιάζοντας το ανώτερο τμήμα ως δύο μικρότερες ελλείψεις στο κατώτερο τμήμα του σώματος. Το γυμνό τμήμα των ποδιών μοιάζει κάπως με δύο τρίγωνα, η μικρότερη πλευρά των οποίων βρίσκεται στο κάτω τμήμα κάθε έλλειψης από αυτές που μόλις σχεδιάσαμε. Τέλος, τα πέλματα αποτελούνται από μισή ανάποδη έλλειψη για το πάνω τμήμα τους και τρία τρίγωνα που δείχνουν προς το κάτω τμήμα τους (τα δάχτυλα).
![0013.jpg 0013.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4250-65864f41e1d99466385641b93b5ff6fb.jpg)
Βήμα 14
Τι είναι όμως ένα πτηνό χωρίς φτερούγες; Τραβήξτε από την αριστερή πλευρά του ράμφους και λίγο κάτω από το αριστερό μάτι μια καμπύλη προς τα αριστερά και κάτω, που να φτάνει περίπου μέχρι το σημείο όπου αρχίζουν τα πόδια του. ?Κλείστε? τη με μικρές καμπύλες προς το σώμα του πτηνού και, τέλος, ?ανεβάστε? τη πάλι, ώστε να αγγίζει την κάτω αριστερή πλευρά του ράμφους του. Όπως θα δείτε, το σώμα του πτηνού θα ?κόβει? τη φτερούγα. Για να διορθώσετε το πρόβλημα, διαλέξτε το εργαλείο διαγραφής (τέταρτο στην τέταρτη γραμμή του Toolbox) και διαγράψτε την αριστερή γραμμή του σώματος που ?μπαίνει? στη φτερούγα.
![0014.jpg 0014.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4247-8387f5a83f1f2e32afbb496a9b8d7348.jpg)
Βήμα 15
Η δεξιά φτερούγα θέλαμε να είναι λίγο πιο πολύπλοκη - συγκεκριμένα, να? κρατά μια πινακίδα. Αν δεν θέλετε κάτι τέτοιο, απλώς ακολουθήστε ανάποδα τις κινήσεις του προηγούμενου βήματος για να σχεδιάσετε μια αντίστοιχη φτερούγα. Αν προτιμάτε τη δική μας προσέγγιση, αντιγράψτε το σχήμα που βλέπετε στην εικόνα μας. Μπορεί? χονδρικά να περιγραφεί ως το αριστερό τμήμα τριών ελλείψεων, οι οποίες διαδοχικά πλησιάζουν το σώμα του πτηνού - η πρώτη, επάνω, βρίσκεται πιο μακριά και η τελευταία πιο κοντά. Αντί, όμως, να είναι ?κλειστές?, δεν έχουν δεξιά πλευρά. Αντίθετα, το πάνω άκρο της πρώτης ενώνεται με το κάτω άκρο της τελευταίας.
![0015.jpg 0015.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4235-4c690ec39df2898059db2d813392c712.jpg)
Βήμα 16
Η πινακίδα είναι ίσως το απλούστερο τμήμα. Πρόκειται για δύο παραλληλόγραμμα με κλίση, όπως βλέπετε στην εικόνα μας: ένα μεγάλο στο πάνω τμήμα, όπου μπορούμε να γράψουμε ένα μήνυμα, και ένα μικρότερο και πιο στενό κάτω, που υποτίθεται ότι είναι η λαβή της. Φροντίστε να τα σχεδιάσετε σε νέο layer. Αν και εμείς σχεδιάσαμε την πινακίδα εξαρχής, ώστε να μην καλύπτει το χέρι (για να καταλάβετε από την εικόνα πώς θα μοιάζει στο τέλος), εσείς φροντίστε να είναι ?κλειστά? και τα δύο παραλληλόγραμμα - δηλαδή, η λαβή της να περνά και πάνω από τη φτερούγα. Μετά, μετακινήστε το layer της πινακίδας κάτω από αυτό της φτερούγας, κρατώντας πατημένο το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού πάνω του και ?τραβώντας? το προς τα κάτω.
![0016.jpg 0016.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4231-d82a4edad10f7d91d3fff6b4ae02c1ab.jpg)
Βήμα 17
Ο χαρακτήρας μας είναι σχεδόν έτοιμος. Διαλέξτε πάλι το layer όπου τον έχετε σχεδιάσει και αυτήν τη φορά σχεδιάστε και την υπόλοιπη φτερούγα - αρκούν δύο γραμμές από το ?χέρι? του προς το σώμα. Για περισσότερη ευκολία μπορείτε, αν θέλετε, να ?κρύψετε? για λίγο το layer της πινακίδας. Χρησιμοποιώντας το εργαλείο γεμίσματος (τελευταίο στην τρίτη σειρά του Toolbox) γεμίστε με σκούρο κίτρινο το ράμφος και τα γυμνά τμήματα των ποδιών, με λευκό τα μάτια και με όποιο άλλο χρώμα θέλετε το υπόλοιπο σώμα του. Εμείς σε αυτό το στάδιο γράψαμε (με το χέρι, χρησιμοποιώντας την paintbrush) και το όνομα του περιοδικού στην πινακίδα.
![0017.jpg 0017.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4242-61a4bc0c4274927916ae02d9a2d8bc3e.jpg)
Βήμα 18
Όπως και με το δέντρο, ας προσθέσουμε λίγο περισσότερο όγκο (για περισσότερο ρεαλισμό) στο υπερβολικά επίπεδο πτηνό μας. Επιλέξτε λευκό χρώμα και την paintbrush, με Scale 1.5 με 2 και Opacity στο 5 με 8, και ?περάστε? κάθε σημείο στο εσωτερικό του σώματος του χαρακτήρα μας που εφάπτεται με κάθε αριστερή και πάνω γραμμή. Για να καταλάβετε τη λογική, σκεφθείτε ότι πέφτει φως από πάνω αριστερά. Συνεπώς, οτιδήποτε βρίσκεται πάνω και αριστερά στο σώμα πρέπει να είναι φωτεινότερο από ό,τι βρίσκεται κάτω και δεξιά. Όπως και προηγουμένως, χρησιμοποιήστε για βάση το δικό μας σχέδιο.
![0018.jpg 0018.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4245-9a67b836319daeefac2af25f29561f38.jpg)
Βήμα 19
Είμαστε έτοιμοι! Το πτηνό, όμως, αιωρείται στον αέρα - αφού το σχεδιάσαμε εκεί για να μπορείτε να το δείτε καλύτερα. Πρώτα, ενώστε τα layers που αποτελούν τον πρωταγωνιστή, κάνοντας κλικ στον κενό χώρο ανάμεσα στο ?ματάκι? και το thumbnail του καθενός, στο παράθυρο των ?Layers, Channels??, ώστε να εμφανιστεί μια αλυσιδίτσα. Διαλέξτε το εργαλείο μετακίνησης (πέμπτο στη δεύτερη γραμμή του Toolbox) και τοποθετήστε το βελάκι του ποντικιού πάνω από το χαρακτήρα. Κρατήστε πατημένο το αριστερό πλήκτρο και μετακινήστε τον στη θέση που επιθυμείτε.
![0019.jpg 0019.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4241-33024082001cbd917ec8abd1efaa3f13.jpg)
Βήμα 20
Ολοκληρώστε αποθηκεύοντας την εικόνα από το File>Save As σε ένα σημείο του δίσκου. Προσέξτε ότι δεν είναι όλα τα formats το ίδιο. Αν θέλετε να μπορείτε να την επεξεργαστείτε και στο μέλλον, πρέπει να επιλέξετε ένα format που να είναι σε θέση να διατηρεί τα ανεξάρτητα layers - π.χ. το εγγενές και καθιερωμένο format του Photoshop, το PSD. Αν, από την άλλη, σκοπεύετε να τη χρησιμοποιήσετε στο Internet ή ως wallpaper, διαλέξτε το πλέον διαδεδομένο format JPEG, το οποίο συνδυάζει ικανοποιητική ποιότητα με λογικό μέγεθος.
![0020.jpg 0020.jpg](https://www.techne.gr/data/attachments/4/4237-cfa314d280cf13fb441d1ff5ab95ac61.jpg)