Τι συμβαίνει με το Facebook; Κάθε μέρα που περνά φέρνει και μια αναγγελία σχετική με τον τρόπο που λειτουργεί το δίκτυο και όλα αυτά πριν την επόμενη εβδομάδα όταν και περιμένουμε να δούμε και να ακούσουμε τη νέα μουσική υπηρεσία.
Οι αναγγελίες αυτής της εβδομάδας είχαν να κάνουν με το με το πώς μπορεί κάποιος να διαχειριστεί και να ελέγξει τη δημόσια «εικόνα» του στο Facebook.
Αρχικά, όπως αναφέρει το BBC, «βελτίωσε» τις λίστες φίλων έτσι ώστε να διαλέγετε πιο προσεκτικά ποιος μπορεί να δει τι. Η ανακοίνωση στο blog της εταιρείας έλεγε το εξής: «Θες να βλέπεις posts από τους πιο κοντινούς σου φίλους; Θέλεις να μοιραστείς μια προσωπική ιστορία με την οικογένειά σου χωρίς να μάθουν τίποτα οι συνάδελφοί σου στη δουλειά; Με τη βελτιωμένη λίστα φίλων μπορείς να δεις και να μοιραστείς updates με διαφορετικές λίστες ή φίλους».
Η «υπόσχεση» είναι πως το Facebook επωμίζεται το βάρος του να χωρίσει τις επαφές σας σε διαφορετικά γκρουπ, δίνοντας «έξυπνες λίστες» οι οποίες θα «βλέπουν» τα άτομα με τα οποία έχετε κοινούς δεσμούς και θα σας προτείνει να τα τοποθετείτε σε συγκεκριμένες λίστες.
Ο στόχος φαίνεται πως είναι να ανταγωνιστεί το Google+, το ανερχόμενο site κοινωνικής δικτύωσης το οποίο έχει ήδη τραβήξει τα βλέμματα αφού προσφέρει καλύτερους τρόπους στο να κοντρολάρετε και να ελέγχετε τις πληροφορίες σας.
Μια άλλη αλλαγή στο Facebook φαίνεται πως «στοχεύει» το Twitter. Σας επιτρέπει να βλέπετε ενημερώσεις από άτομα που δεν είναι καν φίλοι σας. Ακούγεται σαν... «εφιάλτης των προσωπικών δεδομένων», αλλά πρέπει πρώτα οι συγκεκριμένοι χρήστες να επιτρέψουν να σας εμφανίζονται οι δημοσιεύσεις τους.
Θα έχει ενδιαφέρον να δούμε αν οι celebrities θα προσπαθήσουν να αποκτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερους «οπαδούς», όπως είναι οι followers στο Twitter. Όμως σε γενικές γραμμές το Facebook δεν είναι πιο «προσωπικό» από το Twitter και οι χρήστες δεν προτιμούν περισσότερο να λένε αυτά που θέλουν να πουν στους φίλους τους παρά να τα μαθαίνει όλος ο κόσμος;
Οπότε, ίσως το Facebook να μην χρειάζεται να περάσει απ' όλη αυτή την «κρίση ταυτότητας» προσπαθώντας να προσφέρει αυτά που ήδη προσφέρουν οι ανταγωνιστές του.