Γεννιόμαστε με μια αναπνοή Η αναπνοή είναι η πρώτη και η τελευταία λειτουργία τού σώματος σε όλους τους οργανισμούς. Η λειτουργία της γίνεται από τους πνεύμονες και ορισμένους μύες. Είναι μία εσωτερική λειτουργία όπου ο οργανισμός παίρνει και δίνει. Σε ένα άλλο επίπεδο, καθαρά ενεργειακό, η αναπνοή γίνεται φορέας βιοενέργειας και βασικός τροφοδότης ενέργειας σε όλα τα συστήματα. Το βρέφος παίρνει με κόπο και ξάφνιασμα την πρώτη του αναπνοή και ο άνθρωπος εκπνέει πολλές φορές λυτρωτικά από αυτόν τον κόσμο.
Ο σωστός τρόπος αναπνοής μπορεί να μάς βοηθήσει να αναπτύξουμε πολλές δυνατότητες σε σωματικό, νοητικό και ψυχικό επίπεδο.
Η επιστήμη κάνει συνέχεια προσπάθειες για να βελτιώσει την ποιότητα τής ζωής μας μέσα από νέες εφευρέσεις και ιατρικές ανακαλύψεις που εξυψώνουν την ευεξία των ανθρώπων σε πολλά επίπεδα. Σεμινάρια, σχολεία, πανεπιστήμια, συνέχεια ακονίζουν το μυαλό μας. Συμπληρώματα διατροφής φροντίζουν για τη σωστή διατροφή μας. Η ειρωνεία είναι όμως πως αναζητάμε συνέχεια εξωτερικές πηγές ενέργειας για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στο σύγχρονο τρόπο ζωής και δεν δίνουμε έμφαση σε αυτή την ενεργειακή πηγή την οποία έχουμε ανά πάσα στιγμή.
Όλοι οι άνθρωποι εκφράζουν πολλά από τα συναισθήματά τους και κυριότερα τον ενθουσιασμό, γέλιο, αναστεναγμό, χασμουρητό, ξάφνιασμα, κραυγή, θυμό με κυριότερο εργαλείο την αναπνοή. Σε στιγμές κρίσης με επίκεντρο το συναίσθημα αγωνίας ή σωματικού πόνου, πολλές φορές μας συμβουλευουν: "πάρτε μία βαθειά ανάσα", έτσι ώστε να μειωθεί το αρνητικό συναίσθημα. Το διοξείδιο τού άνθρακα που παράγεται από αυτή τη λειτουργία μεταφέρεται με το αίμα πίσω στους πνεύμονες, οι οποίοι με μία εκπνοή το στέλνουν έξω στην ατμόσφαιρα.
Ο έλεγχος της αναπνοής δίνει μία νέα διάσταση ελέγχου και ευκολίας κάθε μας πράξης, όσο απλή η περίπλοκη και αν είναι. Μάλιστα η απόδοσή μας σε κάθε δραστηριότητα, είτε πρόκειται για τραγούδι, ή περπάτημα, σάουνα, εργασία, χορό, ομιλία, εξαρτάται άμεσα από τόν τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τον αέρα που αναπνέουμε.
Στις αρχές τού 1890 ένας αυστραλός ηθοποιός ο Frederick Mathias Alexander έδινε παραστάσεις. O Shakespeare ήταν η ειδικότητά του, κάποια στιγμή άρχιζε να αντιμετωπίζει προβλήματα στο λαιμό και στις φωνητικές χορδές του. Η ξεκούραση και η ιατρική αγωγή πού ακολουθούσε είχαν θετικό θετικό αποτέλεσμα μόνο για λίγο, μέχρι τη στιγμή που επέστρεφε στη σκηνή όπου η βραχνάδα επέστρεφε.
Κατάλαβε ότι έπρεπε να είναι κάτι που προκαλούσε τα προβλήματα στην ομιλία του μέσα από την στάση του σώματος και την αναπνοή του. Παρατήρησε το σώμα του και είδε μια κακή στάση όπου αναπόφευκτα επιβάρυνε το λάρυγγα και όλο το αναπνευστικό του σύστημα.
Μετά από αυτή τη μελέτη τελειοποίησε τη μέθοδο Alexander.
Ενεργειακή αναπνοή στην ανατολή Η άσκηση με επίκεντρο την αναπνοή στην ανατολή είχε και έχει μεγάλη διάσταση με πολλά θετικά αποτελέσματα. Στην κομφουκιανή άσκηση, η αναπνοή προσπαθεί να διευρύνει την επίτευξη γνώσεων για την αγωγή του ήθους και της ζωτικής ενέργειας.
Στο βουδισμό εμβαθύνουν περισσότερο και αποσκοπούν να απελευθερώσουν τον νου από τους περιορισμούς τής μόνιμης κατάστασης των επιθυμιών στον άνθρωπο. Δίνεται μεγάλη έμφαση στην ηθική πειθαρχία για τη σωτηρία όλων μέσα από τη διαλογιστική άσκηση με επίκεντρο τον αναπνευστικό διαλογισμό. Παρά τους διαφορετικούς χειρισμούς, σε όλες τις σχολές έχουν κοινό σκοπό την εκγύμναση του Νου και της ζωτικής ενέργειας.
Ο σωστός τρόπος αναπνοής μπορεί να μάς βοηθήσει να αναπτύξουμε πολλές δυνατότητες σε σωματικό, νοητικό και ψυχικό επίπεδο.
Η επιστήμη κάνει συνέχεια προσπάθειες για να βελτιώσει την ποιότητα τής ζωής μας μέσα από νέες εφευρέσεις και ιατρικές ανακαλύψεις που εξυψώνουν την ευεξία των ανθρώπων σε πολλά επίπεδα. Σεμινάρια, σχολεία, πανεπιστήμια, συνέχεια ακονίζουν το μυαλό μας. Συμπληρώματα διατροφής φροντίζουν για τη σωστή διατροφή μας. Η ειρωνεία είναι όμως πως αναζητάμε συνέχεια εξωτερικές πηγές ενέργειας για να μπορέσουμε να ανταποκριθούμε στο σύγχρονο τρόπο ζωής και δεν δίνουμε έμφαση σε αυτή την ενεργειακή πηγή την οποία έχουμε ανά πάσα στιγμή.
Όλοι οι άνθρωποι εκφράζουν πολλά από τα συναισθήματά τους και κυριότερα τον ενθουσιασμό, γέλιο, αναστεναγμό, χασμουρητό, ξάφνιασμα, κραυγή, θυμό με κυριότερο εργαλείο την αναπνοή. Σε στιγμές κρίσης με επίκεντρο το συναίσθημα αγωνίας ή σωματικού πόνου, πολλές φορές μας συμβουλευουν: "πάρτε μία βαθειά ανάσα", έτσι ώστε να μειωθεί το αρνητικό συναίσθημα. Το διοξείδιο τού άνθρακα που παράγεται από αυτή τη λειτουργία μεταφέρεται με το αίμα πίσω στους πνεύμονες, οι οποίοι με μία εκπνοή το στέλνουν έξω στην ατμόσφαιρα.
Ο έλεγχος της αναπνοής δίνει μία νέα διάσταση ελέγχου και ευκολίας κάθε μας πράξης, όσο απλή η περίπλοκη και αν είναι. Μάλιστα η απόδοσή μας σε κάθε δραστηριότητα, είτε πρόκειται για τραγούδι, ή περπάτημα, σάουνα, εργασία, χορό, ομιλία, εξαρτάται άμεσα από τόν τρόπο με τον οποίο χρησιμοποιούμε τον αέρα που αναπνέουμε.
Στις αρχές τού 1890 ένας αυστραλός ηθοποιός ο Frederick Mathias Alexander έδινε παραστάσεις. O Shakespeare ήταν η ειδικότητά του, κάποια στιγμή άρχιζε να αντιμετωπίζει προβλήματα στο λαιμό και στις φωνητικές χορδές του. Η ξεκούραση και η ιατρική αγωγή πού ακολουθούσε είχαν θετικό θετικό αποτέλεσμα μόνο για λίγο, μέχρι τη στιγμή που επέστρεφε στη σκηνή όπου η βραχνάδα επέστρεφε.
Κατάλαβε ότι έπρεπε να είναι κάτι που προκαλούσε τα προβλήματα στην ομιλία του μέσα από την στάση του σώματος και την αναπνοή του. Παρατήρησε το σώμα του και είδε μια κακή στάση όπου αναπόφευκτα επιβάρυνε το λάρυγγα και όλο το αναπνευστικό του σύστημα.
Μετά από αυτή τη μελέτη τελειοποίησε τη μέθοδο Alexander.
Ενεργειακή αναπνοή στην ανατολή Η άσκηση με επίκεντρο την αναπνοή στην ανατολή είχε και έχει μεγάλη διάσταση με πολλά θετικά αποτελέσματα. Στην κομφουκιανή άσκηση, η αναπνοή προσπαθεί να διευρύνει την επίτευξη γνώσεων για την αγωγή του ήθους και της ζωτικής ενέργειας.
Στο βουδισμό εμβαθύνουν περισσότερο και αποσκοπούν να απελευθερώσουν τον νου από τους περιορισμούς τής μόνιμης κατάστασης των επιθυμιών στον άνθρωπο. Δίνεται μεγάλη έμφαση στην ηθική πειθαρχία για τη σωτηρία όλων μέσα από τη διαλογιστική άσκηση με επίκεντρο τον αναπνευστικό διαλογισμό. Παρά τους διαφορετικούς χειρισμούς, σε όλες τις σχολές έχουν κοινό σκοπό την εκγύμναση του Νου και της ζωτικής ενέργειας.